خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد:

تشکیل کمیته بازرگانی فدراسیون ها در جذب اسپانسرها موثر است

کد خبر : ۳۷۶۶۳

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد نگرش یک سویه به اسپانسرها را باعث کمرنگ شدن همکاری و تعامل با بخش خصوصی می داند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با تاکید بر بررسی کارشناسی به منظور شناسایی بخش خصوصی متخصص و علاقمند به توسعه رشته های ورزشی، تشکیل کمیته بازرگانی به منظور بررسی پتانسیل های اقتصادی ویژه را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایلنا، هاشم اسکندری با بیان این مطلب که اعتقادی به خصوصی سازی صرف و یا نگرش کامل دولتی به فدراسیون های ورزشی ندارد، اظهار داشت: این امر مهم و ضروری نباید فراموش شود که ورزش ایران به سرعت در حال رشد است و به لحاظ توسعه ساختاری در دو بخش قهرمانی و همگانی، نیازمندحمایت دولت در حوزه سیاستگذاری و بخش خصوصی به لحاظ مالی و سرمایه گذاری است.

وی افزود: این مساله در بسیاری از کشورها که به ورزش نگاه ویژه ای دارند، مورد توجه است. به عنوان مثال در کشور انگلستان در آستانه برگزاری بازی های لمپیک از فدراسیون های مدال آور به شدت حمایت شد تا بتوانند قهرمانی های خود را در این رویداد مهم حفظ کنند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد رشد جمعیت کشور و تقاضای مردم برای پرداختن به ورزش را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تاکید مسئولان ارشد کشور در توسعه ورزش همگانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی و روحی مردم، افزود: فارغ از کسب نتیجه در میادین بین المللی اگر بخواهیم دراین زمینه ورود پیدا کنیم، نیازمند توسعه زیر ساخت های ورزش هستیم که دراین حوزه نیز به طور قطع دولت به تنهایی قادر به ساخت و تجهیز اماکن ورزشی نخواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت توسعه رشته های ورزشی درحوزه قهرمانی اشاره کرد وافزود: هرچند بیشترین تاکید برای ایجاد فضای مناسب برای حضور آحاد مردم درمیادین ورزشی است اما در حوزه بین المللی نیز باید ورزش ایران حضور موثر داشته باشد.

اسکندری گفت: ورزش عرصه گسترده ای است که در دنیای امروز از ابعاد مختلف و به دلیل تاثیرات مثبت بر جامعه، مورد توجه کشورهای توسعه یافته بوده و به جهت استفاده حداکثری از اثرات ورزش، بخش خصوصی حضوری پررنگ در این عرصه مهم اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی در ادامه بررسی جایگاه فدراسیون های ورزشی براساس رشته، مدال آوری و پتانسل های طبیعی و جغرافیایی با هدف شناسایی اسپانسرها و ارزیابی چگونگی استفاده از ابزارهای بخش خصوصی برای توسعه ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه سیاستگذاری کلان، باید نگاه کارشناسی بر روی تمامی رشته های ورزشی مترتب بوده و براساس آن میزان حمایت دولت و چگونگی بهره گیری از پتانسیل های بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد اضافه کرد: درحوزه داخلی نیز خود فدراسیون ها باید موظف شوند منابع در آمدی خود از بخش خصوصی را شناسایی کرده و آنرا معرفی كنند.

وی در عین حال گفت: معتقدم اولین حامیان بخش خصوصی، طرفداران و ورزشکاران آن رشته ورزشی هستند و اگر این افراد به شکل صحیحی هدایت شوند می توانند به عنوان یک منبع مالی غنی برای فدراسیون درآمد زا شوند.

اسکندری افزود: ما در فدراسیون کارت های عضویتی را طراحی کردیم که هر ورزشکار یا طرفداری برای عضویت باید مبلغ ثابتی را به فدراسیون بپردازد و در ازاء آن فدراسیون نیز موظف است خدمات ویژه ای را به اعضاء ارائه دهد.

وی تصریح کرد:‌ واقعیت این است هم اکنون با بودجه ای که دراختیار داریم نمی توانیم آنگونه که شایسته این رشته است، به طرفداران ابولینگ و بیلیارد در بخش آموزشی و همگانی، خدمات ارائه کنیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد تصریح کرد: درحوزه قهرمانی نیز از بدو در دست گرفتن سکان هدایت فدراسیون، کمیته بازرگانی را با حضور کارشناسان و خبرگان رشته های بولینگی و بیلیارد و امور اقتصادی با هدف کشف علاقمدنان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برروی رشته های زیر مجموعه این فدراسیون، راه اندازی کردیم.


وی ادامه داد: در نخستین گام در مسابقه های آسیایی در کیش از نیروهای متخصص و علاقمند که بیشتر دانشجویان رشته های تربیت بدنی بودند در بخش هایی مثل کمک داوری، ترانسفر، اسکان، ترجمه و... بدون پرداخت هزینه بهره گرفتیم، ضمن این که با جذب اسپانسر سایر هزینه ها را نیز پرداخت کردیم.

اسکندری حفظ اسپانسر و ایجاد فضای حمایتی از بخش خصوصی را اصلی مهم دانست و افزود: در این خصوص باید به میزان علاقمندی اسپانسر به رشته ورزشی مورد حمایتی توجه شود به این معنی اسپانسری انگیزه سرمایه گذاری بیشتری را خواهد داشت که صاحبان سرمایه نیز خود به توسعه آن رشته علاقمند باشند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد نگرش یک سویه به اسپانسرها را باعث کمرنگ شدن همکاری و تعامل با بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: فدراسیون ها نقش مهمی در جلب نظر سرمایه گذاران خصوصی دارند و این مهم زمانی تحقق می یابد که فضای تعامل و ارتباط بین اعضای فدراسیون ‌و پتانسیل های خارج از فدراسیون شکل بگیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز