خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده:66 کشور دنیا ورزش پهلوانی و زورخانه ای را می شناسند

کد خبر : ۳۵۸۹۶

رئیس فدراسیون جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: اکنون 66 کشور دنیا ضمن آشنایی با ورزش باستانی و کشتی پهلوانی، این رشته را به صورت باشگاهی و ملی دنبال می کنند.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: هم اکنون 66 کشور دنیا در قالب کلوپ، تیم، باشگاه، زورخانه، فدراسیون، مسابقات قاره ای و داشتن ورزشکار این ورزش را می شناسند و فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه سه شنبه در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان با حضور استاندار این استان افزود: توسعه ورزش ملی و مذهبی پهلوانی و زورخانه ای باید با سرعت لازم در جهان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: انگیزه اصلی توسعه این ورزش در جهان از بعد اعتقادی یک ادای تکلیف بوده و است و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع، یعنی بین المللی کردن ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تاکید دارند.

مهرعلیزاده همچنین بیان کرد: وقتی عظمت و عزت چنین بزرگی در ورزش های ملی و دینی ما وجود دارد چرا باید هزینه های بسیاری برای ترویج فرهنگ و ورزش های چینی، کره ای و ژاپنی صرف شود.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: از سال ها قبل با راه اندازی کمیته فراملی ورزش های زورخانه ای و تدوین قوانین و مقررات، تبدیل شکل نمایشی به مسابقه ای این ورزش، نوشتن اساسنامه بین المللی و تشکیل هیات موسس در هشت سال توانسته ایم برای توسعه این ورزش اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی ریشه ها و اصالت های این ورزش را پشتیبان آن دانست و تصریح کرد: با حضور محمدرضا طالقانی در راس فدراسیون، جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای با خانه خود دوباره آشتی کرده اند.

مهرعلیزاده ادامه داد: استان کرمان بهترین استان کشور از نظر تعداد علاقه مندان، فعالان، قهرمانان، مربیان و استادها در ورزش پهلوانی و زورخانه ای است که با داشتن 2 یا 3 استان این گونه در کشور، می توانیم در راستای بین المللی کردن این رشته بهتر عمل کنیم.

وی گفت: این ورزش با بیش از سه هزار و 400 سال سابقه یک تاریخ و فرهنگ محسوب می شود که امیدواریم در شهرستان ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اگر زورخانه بین المللی کرمان تا اردیبهشت سال آینده افتتاح شود، نخستین دوره تربیت مرشد که برای اولین بار در دنیا برگزار خواهد شد، به میزبانی کرمان انجام خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این ورزش هم اکنون جایگاه خوبی دارد و توانسته گوی سبقت را از ورزش های پرطمطراق که موجب برخی مشکلات نیز شده اند، برباید.

محمدرضا طالقانی افزود: این ورزش یک قاعده بسیار زیبا برای مستضعفان جهان است که باید برای گسترش آن بسیار تلاش کرد. هر یک از لوازم و ابزارهای موجود در ورزش های زورخانه ای خود یک دین و فرهنگ هستند و نباید بگذاریم بعضی از ورزش ها را به خورد ما بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز