خبرگزاری کار ایران

اجازه نمی‌دهم حق کسی ضایع شود؛

باقری: اولویت اول من حفظ قهرمانان المپیکی است

کد خبر : ۲۹۱۱۹

من اعتقاد قلبی دارم كه اولویت اول ما حفظ قهرمانان مدال آوران المپیك است. شک نکنید کوروش باقری تا زمانی که هست هدف این است که حقی از کسی در انتخاب نفرات ضایع نشود.

مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری گفت: من اعتقاد قلبی دارم كه اولویت اول ما حفظ قهرمانان مدال‌آوران المپیك است و به طور قطع روی نفرات دیگر هم كار خواهیم كرد.

کورش باقری در گفت و گو با ایلنا در وضعیت وزنه‌برداران، سلامتی آنها و نیاز به عمل جراحی احتمالی عنوان داشت: بعد از 3 سال فشار بالای تمرینات و شكر خدا مدال آوری خیلی عالی طبیعی است كه برخی از قهرمانان ما دچار مشكل بشوند. قهرمانانی كه موفق شدند ظرف 2 سال به اندازه قهرمانی كه طی 10 سال مدال‌آوری داشته‌اند كسب افتخار كنند. در خصوص مصدمیت وزنه‌برداران قهرمان اعلام می‌کنم که طرفداران نگران نباشد این عزیزان به طور برمی‌گردند و ما به جز این قهرمانان به دنبال پشتوانه‌سازی هم هستیم.

وی در ادامه افزود: بهداد سلیمی، كیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی، سعید محمدپور و دیگران مدال‌هایی كه كسب كردند ثابت می‌كند این ورزشكاران خوب كار كرده اند. من هم قبول دارم فشار تمرینات طی این 3 سال روی ملی‌پوشان خیلی سنگین بوده است. طبیعی است در ورزش حرفه‌ای این اتفاقات رخ می‌دهد و قدم زدن در پارك نیست.

باقری متذکر شد: مگر می‌شود ما مدال بگیریم و هیچ مشكلی بوجود نیاید. ورزشی كه می‌گویند سلامتی به دنبال دارد دویدن در پارك و طناب زدن است و گرنه در ورزش حرفه ای ممكن است مصدومیت برای هر ورزشی پیش بیاید.

مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری همچنین تاکید کرد: بهداد سلیمی نیاز به جراحی دارد و سجاد انوشیروانی نیز زانویی را كه از قبل عمل كرده نیاز به جراحی دارد. كیانوش رستمی زانویش را چند سال است با داروهای تركیبی و ترمیمی نگه می‌دارد. او درد زانو را تحمل می‌كند و حتی سعید محمدپور كه از وی صحبت نمی‌شود ممكن است جراحی كوچكی روی زانوی خود داشته باشد. در مجموع پس از پشت سر گذاشتن دوره 3 ساله سنگین فکر می‌کنم این مصدومیت‌ها چیز خیلی عجیبی نیست.

باقری با اشاره به اینکه من اعتقاد قلبی دارم اولویت اول ما حفظ قهرمانان مدال آوران المپیك است، اظهار داشت: قدر مسلم این عزیزان به مسابقات آتی خواهند رسید، ولی وزنه برداری نه متكی به كوروش باقری است و نه این تعداد قهرمان ملی. طی سالیان گذشته با وجود اینكه تیم ما جوان است ولی پشتوانه‌سازی خوبی هم صورت گرفته و نفرات جدید را نیز شناسایی و روی نفرات دیگر هم كار خواهیم كرد تا دست ما خالی نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که تاریخ شروع اردوهای آتی وزنه برداری چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: اردوی نوجوانان و جوانان از 11 دی ماه می‌شود. 28 نفر به اردوی تهران فراخوانده می‌شوند که 12 نوجوان و 16 جوان پس از حضور دو هفته ای در اردو از آنان با همکاری فدراسیون پزشکی آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود. سپس یک ریزش خواهیم داشت تا تیم را به لحاظ کیفی بالا ببریم. قصد دارم تا در این دو رده همچون سال‌های قبل تیم‌های خوبی داشت باشیم.

باقری در مورد اردوی بزرگسالان نیز عنوان داشت: برخی دوستان اعتقاد دارند اردوی بزرگسالان دیر شده اما خیلی وقت‌ها در حین اردوهایی که داشتیم تیم‌ها گله داشتند چرا ورزشکارانی را که با آنها قرداد بسته‌اند در اختیار ندارند. حالا ما این فرصت را داده‌ایم که کنار مربیان و باشگاه‌های خود باشند و همچنین مسابقات لیگ با آرامش برگزار شود و ما دخالتی در کار آنها نداشته باشیم. پس از اتمام لیگ در اواخر بهمن در کنار ملی‌پوشان عده‌ای که توان خود را نشان داده باشند به اردو دعوت می‌کنیم. کسانی را مد نظر داریم که در هفته‌های گذشته لیگ خوب کار کرده اند یا افرادی که از رده جوان به تازگی به رده بزرگسالان آمده اند و پتانسیل خود را به ما ثابت کرده اند.

مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری همچنین با به اینکه ملاک انتخاب برای همه یکسان است، تاکید کرد: شک نکنید کوروش باقری تا زمانی که در رأس کار حضور دارد هدفش این است که حقی از کسی در انتخاب نفرات ضایع نشود، مگر به صورت سهوی اتفاق بیافتد که قابل پیگیری و رسیدن به حق است. خدا را شکر در این 3 ساله نشان داده‌ایم راه را اشتباه نرفته‌ایم.

باقری در پایان ضمن گلایه از برخی رسانه‌ها عنوان داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها ـ یکی، دو روزنامه ـ مطالبی را می‌نویسند که از نظر من ایرادی ندارد ولی خود را در مقابل مخاطبان خود خراب می‌کنند. کسانی که 4 سال قبل حرف‌های دیگر می‌زدند، امروز صحبت‌های دیگری مطرح می‌کنند و به دنبال مخالفت کردن با یکسری افراد هستند. اگر کسی مخالف رضازاده  باقری است، وزنه‌برداری چه گناهی دارد؟! خدا را شکر  وزنه‌برداری به یکی از دوران طلایی خود رسیده است. در زمانی که اکثر فدراسیون‌ها دارای حاشیه هستند بیائیم کمک کنیم وزنه‌برداری آرامش خود را همچون گذشته حفظ کند و من هم آمادگی آن را دارم تا با منتقدین به صورت منطقی بحث کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز