خبرگزاری کار ایران

ریزترین نهج‌البلاغه نگارش شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۷۴

برای نخستین بار بین تشییع جهانیان یک مخترع ایرانی ریزترین نهج‌البلاغه را به نام خود به ثبت رسانده است.

ایلنا: برای نخستین بار در جهان تشییع؛ یک ایرانی ریزترین نهج‌البلاغه را به نام خود به ثبت رساند.

به گزارش ایلنا از آمل، روح‌اله شریفی؛ دکترای پاتوبیولوژی در هفتمین جشنواره نماز واقع در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی؛ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نوشته ریزترین نهج‌البلاغ برای نخستین بار در پنجشنبه همین هفته در تهران رونمایی می‌شود، یادآور شد: این نوشته پس از اختراع کتیبه قرآن کریم پس از شش ماه تلاش شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه در دو هزار و 750 صفحه به سه زبان لاتین، فارسی و عربی و در یک میلی‌متر به رشته تحریر در آمده، اظهار داشت: قرآن نیز در 633 صفحه در هفت میلی‌متر به زبان فارسی و خط نستعلیق پس از 14 ماه تلاش و کوشش نگاشته شده است.

شریفی با اعلام اینکه نوشته نهج‌البلاغه به نام ایران در کتاب گینس به ثبت خواهد رسید، اذعان داشت: هم‌اکنون مراحل مقدماتی ثبت‌ آن در گینس انجام رسیده است.

خالق این آثار ارزشمند با اشاره به اینکه بیشتر تحقیقات من همراه با درس پزشکی و تحقیقات در زمینه علوم قرآنی بوده است، ابراز داشت: من توانستم رکورد قبلی ریزکتیبه‌ها که متعلق به شرکت زایس آلمان بود را به نام ایران کنم.

وی نوشتن این دو اختراع را به وسیله لیزری که خود به اختراع پرداخته، بیان کرد و گفت: این لیزر دقت زیادی دارد و تا یک میکرون دقت جراحی، برش و تراش دارد و فکر می‌کنم هدیه بزرگی از سوی خدا به من و کشور ایران بود.

شریفی با اشاره به اختراع کوچک‌ترین میکروسکوب عنوان کرد: این میکروسکوپ با تغییر قانون تشکیل در میکروسکوپ برای نخستین بار صرفاً با یک لنز ساخته و قدرت آن 600 دیوپتر مثبت تثبیت شده است. این رکورد در زمینه آموزشی جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین زودی می‌توانیم نیاز آموزشی جامعه را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اختراع دارای رتبه‌های ملی و بین‌المللی و از سه گرم وزن ساخته شده است.

روح‌الله شریفی دکترای پاتوبیولوژی متولد سال 1350 در یکی از روستاهای بیجار کردستان و بزرگ شده ورامین است که تاکنون 274 اختراع داشته و هم‌اکنون کار شاهنامه را به عنوان یک اثر ایرانی و تصویر حضرت امام راحل در کنار تصویر مقام معظم رهبری به صورت ریزکتیبه در دستور کار خود دارد چراکه در این کتابت‌ها بیشتر بنبال کارهای فرهنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز