خبرگزاری کار ایران

دامادی؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارشاد:

دوره ممیزی‌های سلیقه‌ای گذشته است

کد خبر : ۹۶۹۰۵

سهم ما از اقتصاد کتاب و هنر ناچیز است/ درحال حاضر شاهد رکود و ورشکستگی اقتصاد هنر هستیم/ سیطره‌ی دولت در حوزه‌های فرهنگی باعث از بین رفتن خلاقیت در فرهنگ و هنر شده/ می‌دانید که با ندانم‌کاری‌های عده‌ای؛ چه بر سر خانه‌سینما و اعضای آن آمده است.

ایلنا: دامادی(نماینده مردم ساری) که به عنوان موافق با انتخاب علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد پشت تریبون آمده بود، ضمن اعلام این مطلب که باید ۲۴ خرداد ماه را تابوت افراط و تولد اعتدال دانست، گفت: جنتی برآمده از فرهنگ و معارف دینی است. او در عرصه دانشگاهی نیز حضور داشته و حضورش در سازمان صدا و سیما مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگی ایشان را اثبات می‌کند.

وی افزود: جنتی؛ سابقه‌ی فرهنگی زیادی دارد. او در سال‌های مدیریت خود هرگز رفتارهای افراطی نداشته است. متن برنامه‌های ایشان نیز مملو از توجهات فرهنگی است و روح این برنامه با روح فرهنگ سازگار است.

دامادی اضافه کرد: از برنامه فرهنگی ارائه شده توسط علی جنتی تنها کسانی برمی‌آشوبند که در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند فرهنگ را دولتی کنند و نگاه‌های آنان را بر حوزه فرهنگ و هنر تحمیل نمایند. درحالیکه برنامه ارائه شده از سوی آقای جنتی بر مردم تأکید دارد.

نماینده مردم ساری گفت: سابقه حضور آقای جنتی در صدا و سیما به ایشان یاد داده که نمی‌شود به جای مردم نیازهای فرهنگی را انتخاب و تشخیص داد. در برنامه‌های ایشان نیز تأکید بر تعامل با اهالی فرهنگ به رسمیت شمرده شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً آنها که دوست دارند فقط گوینده باشند و نه شنونده؛ از برنامه‌های آقای جنتی که بر ضرورت گفتگو، تساهل و توجه به تنوع اندیشه‌ها در نظام فرهنگی تأکید دارد، خوش‌شان نمی‌آید. ایشان خوب می‌دانند که دولتی شدن فرهنگ به افزودن قدرت فرهنگی منجر نمی‌شود بلکه رواج زوال اعتماد به نهادهای فرهنگی را به همراه خواهد داشت.

دامادی با اشاره به اتفاق‌هایی که طی سال‌های اخیر در حوزه فرهنگی رخ داده، اظهار داشت: سیطره‌ی دولت در حوزه‌های فرهنگی باعث از بین رفتن خلاقیت در فرهنگ و هنر شده تا جایی که همه می‌دانید با ندانم‌کاری‌های عده‌ای؛ چه بر سر خانه‌سینما و اعضای آن آمده است.

وی با بیان این مطلب که کشوری همچون ایران که با فرهنگ‌های متنوعی تشکیل شده؛ جز به عدالت فرهنگی و مدارای فرهنگی و انسجام فرهنگی نخواهد رسید، افزود: برنامه‌های آقای جنتی نشان می‌دهد که ایشان دریافتند جامعه‌ای را که شاعران، نویسندگان و سینماگران آن از سوی جهانیان شناخته شده هستند، باید با منطق بر فرهنگ مدیریت کرد.

نماینده مردم ساری ادامه داد: دوره ممیزی‌های سلیقه‌ای گذشته است و آقای جنتی درک درستی از مضرات برخوردهای غیرفرهنگی با متولیان فرهنگ دارد. ایشان در برنامه ارائه شده به ۱۳ ظرفیت منابع فرهنگی اشاره کرده که بسیار جامع و کامل است. پرداختن متوازن به این حوزه‌ها نشان می‌دهد قرار نیست بخش‌هایی از این منابع با بودجه سایر منابع برجسته شود.

وی افزود: باز کردن زنجیر از پای خلاقیت و توجه به تنوع فرهنگی در برنامه آقای جنتی نشان می‌دهد که برخلاف ایرادات وارد شده مبنی بر امنیتی بودن کابینه آقای روحانی، فضای فرهنگی جایگاه قابل توجهی در دیدگاه دولت اعتدال دارد.

دامادی در پایان سخنانش به ضرورت توجه به اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: سهم ما از اقتصاد کتاب و هنر ناچیز است. درحال حاضر شاهد رکود و ورشکستگی اقتصاد هنر هستیم اما خوشبختانه برنامه‌های آقای جنتی به اقتصاد و فرهنگ توجه ویژه‌ای نشان داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز