خبرگزاری کار ایران

«نامیرا» با بیانی شیوا یکی از وقایع کربلا را تشریح کرد

کد خبر : ۶۹۹۱۲

جلسه نقد و بررسی کتاب نامیرا با حضور صادق کرمیار نویسنده کتاب، محمدرضا زائری پژوهشگر دینی برگزار شد.

ایلنا: جلسه نقد و بررسی کتاب نامیرا با حضور صادق کرمیار نویسنده کتاب، محمدرضا زائری پژوهشگر دینی روز گذشته(16 اردیبهشت) در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، "نامیرا"ریشه در مفهوم «كل یوم‌ عاشورا و كل ارض كربلا» دارد. مفهومی كه می‌گوید پهنه‌ی سرزمین كربلا به اندازه‌ی كل زمین وسعت پیدا كرده و عاشورا همیشه نمیراست.

نویسنده کتاب در این جلسه با بیان اینکه کار نوشتن این کتاب نزدیک 7 ماه به طول انجامید، گفت: ارئه و متن کتاب به شکل داستانی بود و من در طول این داستان به دنبال این نبودم که مخاطبم را برای نتیجه ای خاص متقاعد کنم.

وی افزود: در این کتاب تلاش کردم ابعاد مختلف سیاسی، تاریخی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه به مباحث احساسی هم بی‌توجه نبودم.

محمدرضا زائری، پژوهشگر مسائل دینی کتاب نامیرا که شرح حال عبداله ابن عمر که قصد سفر به فارس داشت ولی سر از کربلا درمی‌آورد، را کتاب ارزشمندی دانست که با بیانی شیوا و سبکی روان، با نگاهی نو به یکی از جریانات مرتبط با واقعه عاشورا می‌پردازد.

جلسه با پرسش و پاسخ جمعی از نویسندگان در خصوص ویراستاری و منابع تاریخی کتاب ادامه یافت و نویسندگان درخصوص صحت تاریخی برخی از جریانات در متن کتاب سوال پرسیدند که کرمیار در جواب آنها گفت: در رمان نویسنده خیلی به دنبال ذکر دقیق و لحظه به لحظه تاریخ نیست چراکه اصولا رمان به دنبال هدف دیگری است و نویسنده بیشتر صور خیال و قوه اندیشه خود را در آن داستان به کار می‌گیرد تا وقایع تاریخی و اگر قرار باشد کسی تاریخ را لحظه به لحظه بیاورد آن کار تاریخ نویس است نه داستان نویس و رمان نویس.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز