خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت پنجاه و چهارمین زادروز قیصر امین پور برگزار می شود

کد خبر : ۶۴۱۲۰

ویژه برنامه «برای تو‌ای روز اردیبهشتی» به مناسبت پنجاه و چهارمین سال تولد قیصر امین‌پور در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

ایلنا: همزمان با هفته اول اردیبهشت ماه و در کنار بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری در پایتخت، ویژه برنامه «برای تو‌ای روز اردیبهشتی» به مناسبت پنجاه و چهارمین سال تولد قیصر امین‌پور در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، این مراسم روز دوم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از هنرمندان، شاگردان و خانواده قیصر امین‌پور برگزار می‌شود و خوانش اشعار این شاعر انقلاب، بیان خاطراتی از وی و مرور آنچه که شاعران و علاقمندان قیصر درباره او سروده‌اند، بخش‌هایی از این ویژه برنامه است.
همچنین در این مراسم، مستند «همزاد عاشقان جهان» به کارگردانی تورج کلانتری که به روایت گوشه‌هایی از زندگی و شخصیت قیصر امین‌پور می‌پردازد، نمایش داده می‌شود و نگارخانه مهر تصاویری از این شاعر را تا ۹ اردیبهشت به نمایش خواهد گذاشت. آیین نکوداشت «برای تو‌ای روز اردیبهشتی» با همکاری موسسه شهرستان ادب، ساعت ۱۶در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
در کنار این ویژه برنامه نشست چارسوی شعر با حضور گروس عبدالملکیان، ۵ اردیبهشت در فرهنگسرای ملل، نشست انجمن ترانه فردوس با حضور عبدالجبار کاکایی و دکتر بهروز یاسمی، ۲ اردیبهشت و جلسات شعرخوانی و شرح سبک‌های ادبی با حضور سعید بیابانکی، ۳ اردیبهشت در فرهنگسرای فردوس و نشست من و اسطوره سرزمینم با موضوع روایت داستان‌هایی از اسطوره‌های ملی ایرانی، ۲ اردیبهشت در خانه فرهنگ ابوذر برگزار خواهد شد.
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی۵ و ۶ اردیبهشت در فرهنگسرای ملل، نمایشگاه عکس طبیعت تا پایان هفته در نگارخانه فرهنگسرای اشراق، نمایشگاه نقاشی روی پارچه تا پایان هفته در خانه فرهنگ ولیعصر (عج)، نمایشگاه عکس «جلوه‌های زندگی اقوام ایرانی» تا پایان هفته در فرهنگسرای بهاران و نمایشگاه تایپوگرافی ضرب المثل‌های ایرانی تا پایان هفته در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری است.
نمایش فیلم سینمایی رسوایی تا پایان هفته در فرهنگسرای اشراق و نمایش «تهران ۱۵۰۰» تا پایان هفته در فرهنگسرای گلستان، خانه فرهنگ پامچال و سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن از جمله برنامه‌های سینمایی هفته اول اردیبهشت ماه است و همچنین نمایش‌های «مزرعه ننه جون» تا پایان هفته در سالن آمفی تئا‌تر نور و نمایش قصه تاج عروس خاله و خروس تا پایان هفته در سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود.
جشنواره غذاهای محلی اقوام مختلف ایران، ۵ اردیبهشت در بوستان خیام و کارگاه آموزش قالیبافی، گلیم و گبه، ۵ اردیبهشت در فرهنگسرای تهران از دیگر برنامه‌های هفته جاری است که از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز