خبرگزاری کار ایران

جلال ذكایی رئیس نمایشگاه چاپ و دیجیتال و نشررومیزی مطرح کرد:

راه مقابله با گرانی کاغذ چاپ دیجیتال است

کد خبر : ۶۳۷۲۱

ذکایی: گران شدن قیمت كاغذ و دلار؛ حوزه نشر را در چاپ تیراژ بالا با مشکل رو به رو کرده است با استفاده از روشهای چاپ دیجیتال می توان تعداد محدود چاپ با هزینه مناسب را به وجود آورد.

ایلنا: مسئول برگزاری دومین نمایشگاه چاپ و دیجیتال تاکید دارد با توجه به گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه های چاپ استفاده از این صنعت بهترین راه کاهش هزینه های حوزه چاپ و نشر محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ذكایی ضمن اشاره به دوره گذشته برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال در سال90، درخصوص علت اصلی برگزاری این نمایشگاه، گفت: همیشه خلاء این نمایشگاه در حوزه چاپ وجود داشت و از طرف دیگر حوزه چاپ و دیجیتال حوزه نسبتا جدیدی است که مجالی برای بروز و ظهور پیدا نمی كرد و تا قبل از این نمایشگاه؛ همراه با نمایشگاهای چاپ و بسته بندی یا نمایشگاه تبلیغات دیده می شد. ما به این فكر افتادیم كه این نمایش رابه صورت مستقل برگزار كنیم.
زکایی درباره علت برگزاری این نمایشگاه در فروردین ماه، اظهار کرد: امسال با توجه به نزدیكی انتخابات و نیاز بیشتر به صنعت چاپ وتبلیغات؛ تصمیم گرفتیم كه نمایشگاه را زودتر برگزار كنیم تا افرادی كه نیاز به این امكانات دارند بتوانند از این نمایشگاه استفاده بیشتری كنند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: اهداف این نمایشگاه مانند تمام نمایشگاهها معرفی آخرین دست آوردهای حوزه چاپ و دیجیتال است به افرادی كه استفاده كننده یا علا قه مند به این حوزه هستند و همچنین تسهیل شرایط مواجهه و ارتباط رودروی خریداران با فروشندگان و عرضه كنندگان است و این نمایشگاه هم مانند تمام نمایشگاهها سعی دارد تا این بستر مناسب را به وجود آورد.
ذکایی در پاسخ به این سوال که آیا این نمایشگاه از حمایت های دولتی هم برخورداراست، اظهار کرد: ما فقط مجوز اجرای این نمایشگاه را از وزارت ارشاد دریافت می كنیم و از اولین دوره برگزاری تا به امروز هیچ نوع حمایتی استفاده نكرده است و كاملا مرتبط با بخش خصوصی برگزار شده است.
وی همچنین به ویژگی برگزاری چنین نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: هر سال در این نمایشگاه با یك اتفاق جدید رو به رو می شویم و البته ما امسال با شرایط سختی نمایشگاه را برگزار كردیم به دلیل اینکه بسیاری از شركت كنندها با مشكلات مالی روبه رو بوده اند و ما هم درجهت تسهیل شرایط شركت در این نمایشگاه؛ میزان هزینه ها را پایین آوردیم تا با كمترین سود نمایشگاه را برگزار كنیم تا شركت های بیشتری بتوانند شركت كنند که به نظر می تواند به عنوان ویژگی آن مطرح شود.

ذکایی در انتها تصریح کرد: با وجود گران شدن قیمت كاغذ و دلار؛ حوزه نشر با مشكل چاپ تیراژ بالا رو به رو است و یكی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه این است كه معرفی كننده روشهای چاپ دیجیتال ونشر رومیزی است كه می توان تعداد محدود چاپ با هزینه مناسب را به وجود آورد.
این نمایشگاه از 27 فروردین ماه از ساعت 10 تا18 در هتل المپیك برگزار می شود و امروز (30فروردین) به کار خود پایان خواهد داد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز