خبرگزاری کار ایران

«زندگینامه گابریل گارسیا مارکز» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۲

«زندگینامه گابریل گارسیا مارکز» نوشته‌ «جرالد مارتین» با ترجمه و تلخیص «بهمن فرزانه» از سوی انتشارات «ققنوس» منتشر شد.

ایلنا: «زندگینامه گابریل گارسیا مارکز» نوشته‌ «جرالد مارتین» با ترجمه و تلخیص «بهمن فرزانه» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این زندگی‌نامه در سه بخش نوشته شده است. بخش اول با عنوان «خانه: کلمبیا» زندگی خانواده مارکز را از سال ۱۸۹۹ تا سال ۱۹۵۵ روایت می‌کند.
بخش دوم با عنوان «در خارج: اروپا و آمریکای لاتین» از «آشنایی با اروپا: شهر رم» در سال ۱۹۵۵ آغاز می‌شود و داستان زندگی این نویسنده را تا سال ۱۹۶۷ که «می‌خواست کتابی بنویسد که به کلی با دیگری فرق داشته باشد»، ادامه می‌دهد.
بخش سوم «شهرت جهانی و سیاست» نیز روایت زندگی مارکز از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۰۵ است. ماجرای کسب جایزه‌ نوبل ادبیات توسط مارکز هم در همین بخش روایت شده است.
در قسمتی از مقدمه‌ای که جرالد مارتین بر این اثر نوشته، آمده است: «گابریل گارسیا مارکز مشهور‌ترین نویسنده «جهان سوم» در روزگار ما، در سال ۱۹۲۷ در کشور کلمبیا متولد شده است. او شاخص سبک «رئالیسم جادویی» و نویسنده‌ای بسیار پرکار است. در زمانی که نویسندگان بزرگ بسیار نادرند، گابریل گارسیا مارکز شهرتی جهانی به دست آورده است. او بزرگ‌ترین نویسنده آمریکای لاتین به شمار می‌رود و در «جهان اول» نیز آمریکای شمالی و قاره اروپا در ۴۰ سال اخیر نامش در اوج بوده است.
من هفده سال روی این کتاب کار کرده‌ام. در ابتدا وقتی از این پروژه عظیم می‌گفتم، می‌شنیدم، حتا موفق نخواهی شد او را ملاقات کنی و اگر هم موفق بشوی، با تو همکاری نخواهد کرد؛ اما برخلاف این گفته‌ها فقط چند ماه پس از پژوهش خود موفق شدم گابریل گارسیا مارکز را ملاقات کنم. با آغوش باز مرا پذیرفت و در ضمن به من گفت: «زندگی‌نامه به چه درد می‌خورد؟ زندگی‌نامه مال کسانی است که مرده‌اند.
برای به پایان رساندن این کتاب، حدود سیصد مصاحبه انجام داده‌ام. بسیاری از کسانی که با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌ام، از دنیا رفته‌اند. می‌دانم اگر گابریل مارکز به فیدل کاسترو و فلیپه گونزالس توصیه نکرده و به آن‌ها اطمینان خاطر نبخشیده بود، ‌هرگز به مصاحبه با من رضایت نمی‌دادند. امیدوارم امروز که می‌تواند نتیجهٔ کار من را بخواند، پشیمان نشود.»
کتاب «زندگینامه گابریل گارسیا مارکز» همچنین دربردارندهٔ ۱۶ صفحه تصویر از وقایع مختلف زندگی مارکز است.
«زندگینامه گابریل گارسیا مارکز» با ۲۹۶ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز