خبرگزاری کار ایران

همایش دو روزه‌ی سعدی و یونس امره در شهركتاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۸

در آستانه‌ی روز بزرگداشت سعدی، همایش «سعدی و یونس امره» در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار می‌شود.

ایلنا: در آستانه‌ی اول اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی، همایش «سعدی و یونس امره» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ فروردین ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار می‌شود. این همایش به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، مرکز فرهنگی یونس امره و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش، سعدی‌شناسان و یونس امره‌شناسان ایران و ترکیه درباره‌ی زندگی، اندیشه و آثار این دو شاعر بزرگ ایران و ترکیه سخن می‌گویند. سخنران‌ها و عنوان سخنرانی‌های‌شان بدین شرح است: «نگاهی به گلستان سعدی»: حسن انوری، «دو شاعر زبان‌آفرین»: ضیاء موحد، «تاثیر یونس امره از سعدی و ادب فارسی»: توفیق سبحانی، «خطاب در غزل سعدی و یونس امره»: نسرین فقیه ملک‌مرزبان، «نفوذ اجتماعی سعدی و یونس امره»: فرح نیازکار، «اهمیت روابط فرهنگ و ادبی ایران و ترکیه»: اومیت یاردیم (سفیر ترکیه در ایران)، «زندگی، شخصیت و شعر یونس امره»: مصطفی تاتجی، «حکمت و عقل: میراث به جای مانده از سعدی و یونس امره»: مصطفی چیچکلر، «شیوه‌های درک حقیقت در سعدی و یونس امره»: مصطفی آیدوغان، «بازتاب اشعار سعدی و یونس امره در ادبیات ترکیه و ایران»: حجابی کرلانگچ و «سماع کلام دوست (دوستی از نگاه سعدی و یونس امره)»: علی‌اصغر محمدخانی.

ادامه‌ی این همایش در روز اول اردیبهشت در شیراز و هفته‌ی دوم خرداد در شهر‌های آنکارا، قونیه، اسکی‌شهیر و استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز