خبرگزاری کار ایران

شعرخوانی ۲۰۰۰ شاعر در جشنواره شعر فجر

کد خبر : ۴۸۷۱۶

ایرج قنبری شاعر، مشارکت بیش از ۲۰۰۰ نفر را از سراسر کشور در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، یک شگفتی خواند و آن را نتیجه اطلاع‌رسانی باکیفیت در جشنواره امسال دانست.

ایلنا: ایرج قنبری با اشاره به اهمیت برپایی این رویداد ادبی به ویژگیهای این دوره پرداخت و با برشمردن برخی از آن‌ها، گفت: استقبال بیش از ۲۰۰۰ شاعر در جشنواره امسال شعر فجر، اتفاق شگفت و مبارکی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، وی افزود: طبیعتاً هر یک از شاعران، اشعار متعدد و به همین قیاس، متنوعی را به جشنواره ارسال کرده‌اند و همین مسئله داوری‌ها را مشکل خواهد کرد.
سراینده «ملکوتیان زمین»، «سبک‌باران ساحل‌ها» و «انار آتش» ادامه داد: حضور استاد بهمنی به عنوان یک شاعر در کسوت مسئول هیئت علمی جشنواره شعر فجر، ارزشمند و موثر و اعتمادآفرین است.
قنبری همچنین به حضور تعداد زیادی از چهره‌های شاخص عرصه شعر در امر داوری این جشنواره اشاره کرد و گفت: غالب این داوران که در می‌انشان چهره‌هایی مانند استاد معلم و استاد موسوی گرمارودی به چشم می‌خورند، از نام‌آشنایان عرصه شعر ایران هستند.
وی همچنین برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را در این دوره از جشنواره شعر فجر، اقدامی مهم و ارزشمند خواند و یادآور شد: تاکنون که چند دوره از این همایش‌های منطقه‌ای برگزار شده، شاهد بوده‌ایم چهره‌های شاخص شعری هر استان حضوری پررنگ در جشنواره داشته‌اند.
سراینده «راه دریا»، «بی‌قراری‌ها» و «یاس‌های سرگردان» گفت: تنوع چهره‌های شعری و دادن فرصت‌های برابر به شاعران جوان در کنار شاعران پیشکسوت و همچنین ارائه قالب‌های شعری گونانگون، از دیگر ویژگیهای جشنواره شعر فجر امسال است.
قنبری با بیان اینکه «تجلیل از مسئولان فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و ادبی در استان‌ها را که پشتیبان اصلی شعر هستند، می‌تواند در پویایی شعر تاثیرگذار باشد» افزود: امیدوارم چراغ جشنواره شعر فجر که هفت سال پیش روشن شد، همچنان فروزان و روشنگر مسیری صحیح به ویژه برای نوسرایان باشد.
وی کیفیت اطلاع‌رسانی این دوره از جشنواره شعر فجر را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر نقصی در کار اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر وجود داشت، این میزان استقبال را از طرف شاعران شاهد نبودیم.
سراینده «تنکابن»، «صدای تازه‌، حرف تازه» و «شرح عاشقی» همچنین با قدردانی از مسئولان دوره‌های قبلی جشنواره شعر فجر تاکید کرد: تلاش مسئولان امسال جشنواره شعر فجر در راستای روشن نگاه داشتن چراغی است که متولیان دوره‌های قبلی این جشنواره روشن کردند.
قنبری در پایان گفت: در مجموع جشنواره شعر فجر امسال به ویژه از نظر کیفیت علمی داوران و همچنین مشارکت قابل توجه شاعران در آن، بسیار خوب بوده و امیدوارم این مسیر تا به انت‌ها با موفقیت طی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز