خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور چاپ خبر داد:

پنج کارگروه‌ تخصصی در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ فعال هستند

کد خبر : ۴۴۲۱۰

تشكیل کارگروه توسعه تجارت داخل، ‌«کارگروه حقوقی»، «کارگروه آموزش و تحقیقات»، «کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی و آینده‌نگری صنعت چاپ» و «کارگروه توسعه تجارت خارجی» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ایلنا: نوزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور امروز(سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه) با حضور علی اسماعیلی(سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، احمد علمشاهی(مدیرکل دفتر امور چاپ و‌ دبیر شورا) و اعضای شورا سیاستگذاری صنعت چاپ برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد، مدیرکل دفتر امور چاپ و دبیر شواری سیاستگذاری صنعت چاپ ضمن اعلام بررسی روند گذشته دستوالعمل‌های شورا گفت: یکی از دستورات جلسه شورا امروز بررسی وضعیت کارگروه‌های تخصصی شورای سیاستگذاری و ارائه پیشنهادات و نحوه فعالیت این کارگروه‌ها بود.

وی با اشاره به شرح فعالیت‌ها و تعداد کارگروه‌ها در نوزدهمین جلسه شورا گفت: در جلسه امروز ۵ کارگروه به نامهای کارگروه توسعه تجارت داخل، ‌«کارگروه حقوقی»، «کارگروه آموزش و تحقیقات»، «کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی و آینده‌نگری صنعت چاپ» و «کارگروه توسعه تجارت خارجی» مورد ارزیابی قرار گرفت.

علمشاهی، عضویت افراد در این کارگروه‌ها را با توجه به تجربه و تخصص آن‌ها دانست و گفت: فعالان بخش‌ دولتی، غیردولتی و صنوف تشکل‌های صنفی صاحب‌نظران و اساتید این حوزه، عضو کارگروه‌ها تخصصی هستند تا با بررسی وضعیت موجود و شناسایی فرصت‌ها و بهره‌گیری از شرایط و اصلاح قوانین و آئین‌نامه‌ها و بازنگری تعرفه‌های گمرکی نسبت به نظامند‌تر شدن و هدفمند شدن وضعیت صنعت چاپ کشور گام موثر برداشته شود.

دبیر شورای سیاستگذاری صنعت چاپ تدوین ضوابط و قوانین خرید، فروش نقل و انتقلات دستگاه‌ها، اجرای سیاست‌های کل اصل ۴۴ قانون اساسی، آینده‌نگری و رسیدن به چشم‌انداز سند راهبردی صنعت چاپ در افق ۱۴۰۴ و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات چاپی از اولویت کارگروه‌های تخصصی دانست و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در این کارگروه نسبت به تدوین و پیاده‌سازی استاندارد‌ها حوزه چاپ در شورای سیاستگذاری اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز