خبرگزاری کار ایران

مراسم دیگری برای ثاقب‌فر برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۹

مهربد ثاقب‌فر: مسئولان خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی از برگزاری مراسم بزرگداشت اظهار بی‌اطلاعی کرد/ فعلآ برنامه‌ای برای برگزاری مراسم دیگری نداریم.

ایلنا: در پی لغو مراسم بزرگداشت مرحوم «مرتضی ثاقب‌فر» که قرار بود عصر دیروز(یکشنبه ۱۷ دی‌ماه) در خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود، خانواده‌ی آن مرحوم فعلآ برنامه‌ای برای برگزاری مراسم دیگری را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مهربد ثاقب‌فر» (فرزند مرحوم ثاقب‌فر) درباره‌ی علت لغو این مراسم گفت: دوست‌داران مرحوم ثاقب‌فر وقتی برای شرکت در مراسم بزرگداشت وی به خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی مراجعه کردند، از سوی مسئولین این مجموعه شنیدند که قرار نبوده در این مکان مراسمی برگزار شود و اساسآ از وجود چنین مراسمی ابراز بی‌اطلاعی کردند.

او درباره برگزاری مراسم بزرگداشت دیگری برای مرحوم ثاقب‌فر گفت: فعلآ برنامه‌ای برای برگزاری مراسم دیگری نداریم.

طبق اعلام قبلی، ظاهرآ خشایار دیهیمی و محسن ثلاثی قرار بود در این مراسم سخنرانی کنند.

مرتضی ثاقب‌فر، نویسنده و مترجم حوزه‌ی‌ ایران‌شناسی و تاریخ، ۱۰ دی‌ماه بر اثر سکته‌ی‌ مغزی درگذشت و با وجود پی‌گیری‌ها برای خاک‌سپاری او در قطعه‌ی نام‌آوران بهشت زهرا (س)، در نهایت پیکر او صبح روز جمعه (۱۵دی) با حضور مدیران انتشارات، نویسندگان صاحب‌نام و اقوام و بستگان، از مقابل خانه‌ی هنرمندان ایران تشییع و در قطعه‌ ۱۰ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

این نویسنده در تاریخ ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد و دارای دانشنامه‌ کار‌شناسی ارشدِ جامعه‌شناسی از دانشگاه رنه دکارت فرانسه بود. از وی تاکنون بیش از ۱۰۰ جلد کتاب، تألیف و ترجمه، منتشر شده است که اکثر آن‌ها جزو کتاب‌های مرجع در حوزه‌ جامعه‌شناسی و تاریخ و فرهنگ ایران به شمار می‌آیند. «شاهنامه و فردوسی و فلسفه تاریخ ایران»، «بن‌بست‌های جامعه‌شناسی» از جمله آثار تالیفی ایشان است. از ترجمه‌های ثاقب‌فر می‌توان به «یونانیان و بربر‌ها» امیرمهدی بدیع، مجلدات «تاریخ کمبریج» مجموعه ۱۴ جلدی «تاریخ هخامنشیان» دانشگاه خرونینگن هلند و «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری» ماکس وبر اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز