خبرگزاری کار ایران

چهار رمان «اتاق تجربه» برگزیده شدند

کد خبر : ۳۳۷۲۲

چهار رمان کودک و نوجوان که در کارگاه رمان «اتاق تجربه» ی انتشارات چکه، زیر نظر فریدون عموزاده خلیلی نوشته‌ شده‌اند، در جوایز و جشنواره‌های امسال مورد توجه قرار گرفتند.

ایلنا: رمان «زندگی جدید جناب دایناسور» از ربابه میرغیاثی و «سین‌سینا کارآگاه می‌شود» از معصومه یزدانی به تازگی نامزد بخش داستان پانزدهمین جشنواره کتاب کانون شده‌اند. پیش از این نیز دو رمان «جشن خاکستر» نوشتهٔ مریم محمدخانی و «روزنوشت‌های درخت ته کلاس» نوشتهٔ شادی خوش‌کار به‌طور مشترک به عنوان برگزیدگان جایزه گام اول شناخته شده بودند. هم‌چنین رمان «سین سینا کارآگاه می‌شود» نیز در بین نامزدهای دریافت اینجایزه قرار داشت.

هرچهار رمان حاصل دورهٔ اول کارگاه رمان «اتاق تجربه» هستند که در سال ۹۰ در انتشارات چکه برگزار شد. فریدون عموزاده خلیلی پیش از این در گفتگویی درباره این کارگاه گفته است: «قرار نبود دراتاق تجربه شیوه‌های نوشتن رمان را آموزش دهیم. رویکردمان این بود که کمک کنیم ذوق رمان نویسی‌ هنرجو‌ها تقویت و تبدیل به رمان شود و هرجا هم راجع به تکنیک‌ها و عناصر رمان یا شیوه نوشتن رمان حرفی‌ زده می‌شد، برآمده از متن رمان خود هنرجو‌ها بود. در ‌‌نهایت در این کارگاه رمان‌های متفاوتی هم در زمینه مضمون و حال و هوا و هم فرم و روایت خلق شد.»

در دورهٔ اول کارگاه رمان اتاق تجربه شش رمان، ‌ شامل دو رمان کودک و چهار رمان نوجوان با عناوین «آخر بازی»، «باغ وحشت»، جشن خاکستر «،» روزنوشت‌های درخت ته کلاس «،» زندگی جدید جناب دایناسور «و» سین‌سینا کارآگاه می‌‌شود «منتشر شده است. هم‌چنین چهار رمان دیگر که حاصل دورهٔ دوم این کارگاه هستند، در دست چاپ قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز