خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد خواستار شد:

مشارکت تمام شاعران برای ارتقای جایگاه شعر

کد خبر : ۳۲۹۸۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موفق توصیف کردن ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر، خواستار مشارکت تمامی شاعران در ارتقای جایگاه شعر و برگزاری هفتمین دوره این جشنواره شد.

ایلنا: نخستین جلسه شورای شعر وزارت ارشاد صبح امروز دوشنبه ۱۱ دیماه با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران پیشکسوت در دفتر وزیر ارشاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر، در این مراسم علاوه بر یحیی طالبیان قائم مقام وزیر در امور شعر و ادب، قادر طراوت‌پور مدیر دفتر شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر، شاعرانی مانند مشفق کاشانی، پرویز بیگی حبیب آبادی، محمود اکرامی فر، ناصر فیض، محمدرضا عبدالملکیان، علیرضا قزوه، قادر طراوت‌پور، محمدعلی مجاهدی، محمدعلی بهمنی، یوسفعلی می‌رشکاک، سعید بیایانکی، علی محمد مودب و فاضل نظری حضور داشتند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به تشکیل شورای شعر گفت: در گذشته شورای سیاستگذاری شعر فجر فعالیت می‌کرد اما با توجه به اینکه جشنواره مذکور تنها برنامه مرتبط با شعر در وزارت ارشاد نیست و ما برنامه‌های مختلفی در حوزه شعر در سراسر کشور برگزار می‌کنیم، تصمیم بر این شد که شورایی کلیتر با عنوان شورای شعر در وزارت ارشاد تشکیل شود.

وی با تقدیر از همکاریهای یحیی طابیان با این شورا و استمرار این همکاری، تاکید کرد: باید از توان افراد جوان‌تر هم استفاده شود و به همین خاطر از آقای طراوت‌پور خواسته شد که امور اجرایی کارهای مربوط به شعر را پیش ببرد و امیدواریم در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مسائل که بُعد اجرایی کار است، بحث سیاستگذاری حوزه شعر امر بسیار مهمی است و به همین جهت از پیشکسوتان و فعالان عرصه شعر خواسته‌ایم که با ارائه طرح و ایده به دفتر شعر وزارت ارشاد در این زمینه کمک رسان باشند.

وی خطاب به شاعران حاضر در جلسه شورای شعر وزارت ارشاد گفت: از توان اندیشگی و فکری شما عزیزان در همه برنامه‌های مربوط به شعر استفاده خواهد شد چون اعتقاد داریم زمینه و ظرفیت کار در این حوزه بیش از اینهاست؛ به عنوان مثال شما اطلاع دارید که انجمن‌های متعدد شعری در همین تهران وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

سیدمحمد حسینی بر حمایت از کتاب‌های حوزه شعر هم تاکید کرد و گفت: شاعران جوان خوب ما باید شناسایی شوند و کتاب‌هایشان بر زمین نماند و انتشار پیدا کند.

رئیس شورای شعر وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی گفت: واقعیتش این بود که داشتیم به این سمت می‌رفتیم که نتوانیم جشنواره شعر فجر را امسال برگزار کنیم اما تصمیم گرفتیم با همه توان این دوره را هم به بهترین نحو برگزار کنیم.

وی همچنین از دوسالانه شدن همایش شاعران ایران و جهان و برگزاری دوره بعدی آن در نیمه اول سال ۱۳۹۲ خبر داد و در عین حال تاکید کرد: این همایش باید با آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی باشد و بررسی کرد که شاعرانی که به ایران می‌ایند، چه میزان در معرفی شعر ایران به جهان کار کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تهیه کتاب‌ها و لوح‌های فشرده‌ای را که در آن ۱۵۰ تن از بهترین شاعران ایران انتخاب شده باشند، ضروری دانست و گفت: می‌توان از این بسته‌های فرهنگی در زمان حضور مقامات خارجی یا گروه‌های فرهنگی و ادبی کشورهای دیگر در ایران، بهره برد و به آن‌ها اعلام کرد که مثلاً این افراد بهترین شاعران ایران در حال حاضر هستند.

حسینی همچنین تجهیز مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های کشور را این لوح‌های فشرده و منشورات از دیگر برنامه‌های جشنواره شعر فجر امسال توصیف کرد.

رئیس شورای شعر وزارت ارشاد برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر و دهمین کنگره پیشوا را موفقیت آمیز توصیف کرد و خواستار مشارکت تمامی شاعران در ارتقای جایگاه شعر شد.

سیدمحمد حسینی در پایان بر لزوم تقویت همکاری همه دست اندرکاران جشنواره شعر فجر امسال با رسانه و روشنگری درباره شعر انقلاب تاکید و خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر امسال باشکوه‌تر و پرشور‌تر برگزار خواهد شد و امیدواریم جشنواره امسال بتواند در تمام حوزه‌های مرتبط به اهداف خود برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز