خبرگزاری کار ایران

آثار مرحله دوم داوری جایزه فصل اعلام شد

کد خبر : ۲۸۸۵۸

دبیرخانه بیست و دومین جایزه کتاب فصل، اسامی آثار راه یافته به مرحله دوم داوری‌ها را در گروه دین اعلام کرد.

ایلنا: در این دوره از جایزه فصل؛ در گروه دین و در بخش علوم قرآنب کتاب‌های «پژوهشی جدید درباره آیه تطهیر» نوشته عبدالرحمن باقرزاده، «عیار استعاره جلوه‌ای از اعجاز بیانی قرآن کریمک نوشته شهریار ضیاء آذری،» سیری در آیات ولایت و امامت «نوشته سیدمحمد یثربی،» قرآن و زیبا‌شناسی «نوشته حسن خرقانی،» تفسیر روز «نوشته یحیی یثربی،» دانشنامۀ قرآن کریم «نوشته اولیور لیمن و ترجمه محمدحسین وقار به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در گروه حدیث نیز کتاب‌های» عیون الحکم و المواعظ و ذخیره المتعظ و الواعظ «نوشته علی بن محمدبن ابی نزار الواسطی و تحقیق: مؤسسه بعثت قم،» نقد و یررسی آراء خاور‌شناسان در مورد احادیث نبوی «نوشته محمد بهاء الدین و ترجمه ولی الله حسومی،» بررسی تطبیقی شیوه‌های جمع آوری کتاب‌های حدیثی «نوشته نسرین کردنژاد،» معنا‌شناسی واژه‌های اخلاقی نهج البلاغه نوشته نصراله شاملی راهی مرحله دوم داوری‌ها شدند.

در بخش فقه و اصول نیز دو کتاب «موسوعه احکام الاطفال و أدلت‌ها» تالیف گروه مؤلفان و کتاب «تجسس از حریم خصوصی افراد» نوشته احسان علی اکبری مجوز حضور در مرحله نهایی داوری‌ها را کسب کردند.

همچنین در بخش کلام کتاب‌های «نخستین مناسبات فکری تشیع» نوشته سیدمحمدهادی گرامی، «سیری در تفکر کلامی معاصر» نوشته محمدصفر جبرائیلی، «نقد تبیین کارکرد دینی» نوشته امان الله فصیحی و در ‌‌نهایت کتاب «ناصرخسرو و کلام اسلامی نوشته سیدنعمت‌الله تقوی‌بهبهانی در مرحله دوم داوری‌ها ارزیابی می‌شوند.

در بخش اخلاق نیز کتاب‌های» ارتباط عفیفانه در تلویزیون و سینما «نوشته سیدعبدالرسول علم الهدی،» سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن «نوشته محمد کاویانی و کتاب» اخلاق و آداب در تبلیغ «نوشته حافظ نجفی به مرحله دوم راه یافتند.

در بخش ادیان دیگر نیز دو کتاب» اشتراکات اساطیری و باور‌ها در منابع ایرانی و ارمنی «نوشته ماریا آیوازیان و» پژوهشی در ایده‌ها و رویداد‌ها در ادیان عهد باستان «نوشته اس. جی. اف. براندن و ترجمه سودابه فضایلی راهی مرحله دوم داوری‌ها شدند.

و در نهیات در بخش سیره نیز سه کتاب» فضائل امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام «تالیف احمدبن محمد بن حنبل و تحقیق سیدعبدالعزیز طباطبائی،» سیرۀ صحیح پیامبر اعظم (ص) «(دوازده جلدی) تالیف علامه سیدجعفر مرتضی عاملی و ترجمه محمد سپهری و کتاب» نخب المناقب لآل أبی طالب (دوجلدی) تالیف عبدالله حسین بن جبر و ترجمه مهدی رجائی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز