خبرگزاری کار ایران

شهرام ناظری:

حرف‌هایی که بعداز فوت یک هنرمند زده می‌شود، سودی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۶

حرف‌هایی که بعداز فوت یک هنرمند زده می‌شود سودی ندارد و لازم است که قرن‌ها بگذرد تا سیستمی به وجود بیاید تا مرده‌پرستی را کنار بگذارد و در زمان حیات هنرمندان به آنها توجه شود.

 ایلنا: مراسم تشییع پیکر احمد ابراهیمی استاد پیشکسوت موسیقی صبح امروز(6 تیر) با آوازخوانی علیرضا قربانی و شهرام ناظری در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام ناظری در مراسم تشییع پیکر احمد ابراهیمی با خواندن قطعه شعری پیرامون وضعیت امروز جامعه گفت: در جامعه ما؛ زمانی که گوهری زنده است به او توجه نمی‌شود درحالی‌که باید گوهرهای هنر تا زمانی که در قید حیات هستند به آنها ادای دین شود زیرا بعداز فوت آنها این ادای دین هیچ فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: حرف‌هایی که بعداز فوت یک هنرمند زده می‌شود سودی ندارد و لازم است که قرن‌ها بگذرد تا سیستمی به وجود بیاید که این مرده‌پرستی را کنار بگذارد و در زمان حیات هنرمندان به آنها توجه شود.

ناظری با اشاره به اندوهی که از درگذشت ابراهیمی بر جامعه موسیقی حادث شده است، گفت: امروز غبار و ملالتی روی دلهای ما است اما به قول مولانا شرح هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا وقت دگر.

علیرضا قربانی(خواننده) نیز گفت:‌ من از سال‌های دور افتخار داشتم که استاد ابراهیمی را ببینم. آنچه که برای من اهمیت داشت توانایی وی در حیطه ادبیات و اشراف وی به ادبیات ایران بود.

قربانی افزود: بارها از زبان استاد شنیدم که افتخار می‌کرد که شاگردی جلالدین همایی و فروزانفر بوده است و تسلط ایشان و علاقه ایشان به ادبیات مثال زدنی بود.

حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) نیز گفت: این روزها اخبار ناگواری در هنر موسیقی شنیده می‌شود و هر روز می‌شنویم که فردی از قبیله موسیقی رفته است. داغ بزرگانی را امروز بر دل می‌بینیم که جبرانش بسیار مشکل و محال است.

وی با اشاره به آشنایی خود با احمد ابراهیمی گفت: من 30 سال پیش در منزل محمد موسوی صدای ابراهیمی را شنیدم که بسیار گرم و خاص بود و پر از شعور بود. اشراف وی بر شعر و ادبیات در کنار ویژگی‌های اخلاقی، تواضع و انسانیت، وی را تبدیل به یک مجسمه اخلاق کرده بود.

نوربخش افزود:‌ ابراهیمی به حق تسلط کاملی بر ردیف موسیقی ایرانی داشت و از طرف دیگر تسلط او بر شعر و ادبیات باعث شده بود تا شعر با وجودش عجین شود اما هرگز دنبال شهرت نبود زیرا کسی که کار خود را با مرتضی خان محجوبی شروع کرده به دنبال شهرت نیست.

نوربخش با انتقاد از هنرمندان جوانی که فقط به دنبال شهرت هستند، گفت:‌ این مسابقه‌ای که امروز برای رسیدن به شهرت دامن خوانندگان جوان را گرفته است؛ بسیار خطرناک است و باعث شده در این میان گروهی اصول را فراموش کنند.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود:‌ آنچه که امروز در این مسابقه شهرت ذبح می‌شود؛ خود آواز است. امروز همه فقط به دنبال این هستند که با خواندن یک تصنیف به شهرت برسنند و خود آواز مغفول مانده است اگر کسی ظرفیت و پتانسیلی دارد به دنبال آن رسالتی نیز دارد و رسالتش باید این باشد که تا می‌تواند تحصیل کند.

وی با انتقاد از کم‌توجهی به پیشکسوتان گفت: چرا امروز گروهی اصول اخلاقی را زیرپا می‌گذارند و به پیشکسوتان بی‌اعتنا هستند درحالیکه هر جوانی که پا به عرصه آواز می‌گذارد به نوعی روی دوش بزرگان نشسته است.

در این مراسم؛ شهرام ناظری، سهیل محمودی،‌ عبدالحسین مختاباد، ناصح پور، فاضل جمشیدی، فیاضی، جهاندار، شاه آبادی حضور داشتند و شهرام ناظری و علیرضا قربانی به یاد احمد ابراهیمی قطعاتی را اجرا کردند. درپایان نیز پیکر احمد ابراهیمی به قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

مراسم یادبود وی روز یکشنبه 9 تیر ساعت 16 الی 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز