خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری خبرداد:

برنامه هایی با تکیه برمباحث بنیادین، پژوهشی و تحلیلی موسیقی تولید خواهیم کرد

کد خبر : ۷۳۸۶۳

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از تولید آثار تصویری و تولید برنامه‌هایی در زمینه موسیقی با تکیه بر مباحث بنیادین، پژوهشی و تحلیلی موسیقی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری خبر داد.

ایلنا: پیروز ارجمند در نشستی که درحوزه هنری قزوین برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد هنرمندان و هنرجویان موسیقی کلاسیک نسبت به گذشته و وجودیک جریان پویا و رو به رشد دراین زمینه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز اصلی درحوزه موسیقی افزایش کمیت آثارتولید شده نیست چراکه مفید نخواهد بود و باید درراستای تولید آثار با کیفیت حرکت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، علاقه مردم به موسیقی هنری وملی و اقبال عمومی به این رشته هنری درایران، حتی درقیاس با کشورهایی که قطب موسیقی هنری وملی دنیا شناخته می‌شوند، را یک مزیت تلقی کرد و گفت: تولید بیش از 40 اثر فاخر در هرماه، گواه این مطلب است.

وی استان قزوین را هم یکی از چند استان تأثیرگذاردرزمینه تولیدآثار برجسته موسیقی عنوان کردو ادامه داد: استان قزوین، چه در زمینه تولید آلبوم‌های موسیقی و چه در زمینه تولید کتب ارزشمند دانشگاهی، در حال حاضر یکی از قطب‌های موسیقیایی کشور شناخته می‌شود.

ارجمند، کنسرت های موسیقی را عامل دوام هنرموسیقی به لحاظ اقتصادی دانست وگفت: بدون تردید درشرایط کنونی آنچه باعث پایداری موسیقی ایران است؛ کنسرت‌های موسیقی و اقبال عمومی به آنهااست.

وی از تمرکز زدایی فعالیت های موسیقیایی ازتهران و توزیع آنها در سایر استان‌ها هم خبرداد و افزود: امکانات تهران چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری به همه ایران اختصاص دارد. بنابراین، تمام استان‌ها می‌توانند از داشته‌های مرکز موسیقی حوزه هنری برای ارتقاء وضعیت موسیقی خود استفاده کنند.

درادامه محمد کرم اللهی، رییس حوزه هنری استان قزوین، با اشاره به ظرفیت استان قزوین درزمینه موسیقی گفت: فعالیت‌های موسیقیایی در حوزه هنری قزوین در بخش پژوهش متمرکز شده است؛ بر همین اساس طی دو سال گذشته آثارارزشمندی تولید و به جامعه هنری عرضه کرده ایم.

وی با تاکید بر توانایی استان قزوین در زمینه تبدیل شدن به یکی از پایگاه‌های اساسی برای برگزاری کنسرت‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: قزوین از حیث برخورداری از هنرمند و علاقه مند در زمینه موسیقی از غنای قابل توجهی برخوردار می‌باشد، لذا در صورت توجه به این شهر قادر خواهیم بود به یکی از ارتقاء دهندگان فرهنگ موسیقیایی کشورتبدیل شویم.

حسین میثمی، کارشناس موسیقی حوزه هنری قزوین، نیز با اشاره به آمار قابل توجه قزوین در تولید آثار پژوهشی در حوزه موسیقی گفت: براساس قابلیت‌ها امیدواریم این شهر به مرکزی برای تولیدات آثار متعدد تبدیل شود. در این زمینه تلاش هایی انجام گرفته است.

پیروز ارجمند، محمد وکیل ها، حسین میثمی و محمد کرم اللهی و جمعی از استادان موسیقی از کارگاه "سیف الله شکری" سازنده سازهای ایرانی و باستانی دیدن کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز