خبرگزاری کار ایران

آثار پرویز کلانتری و علی شیرازی در دوبی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۴۰

نگارخانه «ری را» درDIFC دوبی، عصر روز یکشنبه - ۲۷ اسفند ماه - و در آخرین روزهای سال ۹۱ نمایشگاهی از آثار «پرویز کلانتری» و «علی شیرازی» دو استاد برجسته نقاشی و نقاشی خط ایران را برگزار می‌کند.

ایلنا: آثار پرویز کلانتری و علی شیرازی در دوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی دولتشاهی، رییس هیات مدیره گروه «ری را» گفت: نگارخانه «ری را» با هدف حمایت و بازشناساندن جریان نوین هنری ایران در منطقه و عرصه‌های گسترده بین المللی در مرکز استراتژیک تجاری دوبی (DIFC) تاسیس شده است و در آخرین روزهای سال ۹۱ نمایشگاهی مشترک از دو استاد برجسته یعنی پرویز کلانتری و علی شیرازی را برپا می‌کند تا جلوه‌های جذاب بصری هنر ایران را پیش روی مخاطبان جهانی قرار دهد.

دولتشاهی با اشاره به این نکته که از هر نمایشگاه «ری را» قریب به چهار هزار نفر هنرمند و هنر‌شناس از اقصی نقاط دنیا دیدن می‌کنند، یادآور شد: مدت‌ها برای برپایی نمایشگاهی در آستانه نوروز که با آرت فر مهم «آرت دوبی» همزمان است، رایزنی کرده‌ایم و سرانجام تصمیم گرفتیم آثاری را به تماشا بگذاریم که هویت ایرانی اسلامی را بازتاب دهد؛ آثاری که سرزمین اندیشگی و صلح طلبمان را هنرمندانه به تصویر می‌کشند و چنانکه در ذات ایرانی ست، آرامش و معنویت را به مخاطب القاء می‌کنند.

او افزود: بر همین مبنا ۱۲ اثر دیده نشده استاد پرویز کلانتری را در کنار هفت اثر تازه از استاد علی شیرازی به تماشا می‌گذاریم؛ آثار پرویز کلانتری تلفیقی از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است که روح معماری عارفانه ایرانی، اسطوره‌ها، همنشینی خطوط کوفی و جلوه‌های تصویری ایرانی را در خود دارند و از ایشان تابلوهای تازه‌ای چون «حضرت یوسف» هم به نمایش می‌گذاریم که سوژه‌ای کمتر دیده شده از این چهره تاثیر گذار جریان نوین نقاشیمان است. اما از استاد علی شیرازی که آوازه نستعلیق‌های درشت ایشان در منطقه نهادینه شده و در کریستیز گذشته نیز به عنوان پدیده حراج مطرح شده است، هفت تابلویی که به تازگی خلق شده را رونمایی می‌کنیم که دو اثر سوره مبارکه «حمد» در می‌انشان می‌درخشد و پنج اثر دیگر، خطوط پر پیچ و تاب خیره کننده نستعلیق ایرانی ست که در سبک ایشان شهرت بسیار دارند.

دولتشاهی با تاکید بر اقبال بلند این دو هنرمند ایرانی در حراج‌های معتبر بین‌المللی، اظهار امیدواری کرد تا نمایش آثار توامان آن‌ها در کنار هم بتواند زوایای تازه‌ای از قدرت بلامنازع هنر ایران در منطقه خاورمیانه را به مخاطبان جهانی یادآوری کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: «DIFC قلب تجاری خاورمیانه است و گالری «ری را» از حضور در این مرکز استراتژیک اقتصادی، برنامه‌های بلندمدت مدونی برای اعتلای هنر ایران دارد. اقتصاد هنر ایران نیازمند هوای تازه است و این مهم در سایه تبلیغات علمی و بازار یابی‌های حرفه‌ای می‌سر است. گالری «ری را» در این زمینه برنامه‌های مطالعاتی دقیقی دارد که با همکاری نخبگان هنری و مسئولان دستیابی به آن کاملا میسر است.

تازه‌ترین نمایشگاه گالری ری را ساعت ۱۹ روز یکشنبه - ۲۷ اسفند ماه - آغاز به کار می‌کند و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ (شنبه‌ها ۱۲ ظهر تا ۱۸) از این آثار دیدن کنند.
گالری ری را که در طبقه همکف DIFC واقع شده است، روزهای جمعه تعطیل است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز