خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه خوشنویسی «محمد رسول ا...» افتتاح شد

کد خبر : ۵۱۸۲۷

نمایشگاه همدلی خوشنویسان با نام نگین آفرینش در فرهنگستان هنر و موسسه صبا آغاز به كار كرد.

ایلنا: مراسم گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسان ایران و چند کشور دیگر در تجلی نام شمع آفرینش و سرور کائنات محمد مصطفی (صلی ا... علیه و آله و سلم) با یک نشست پژوهشی در «تالار ایران فرهنگستان هنر» و «نگارخانه خیال شرقی» موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه خوشنویسی «محمد رسول ا...» که به ارائه تجلیاتی از عشق و ارادت خوشنویسان ایران و چند کشور همسایه از اساتید و پیشکسوتان تا جوانان به ساحت والای آفتاب آفرینش، حضرت «محمد مصطفی (ص)» می‌پردازد، عصر دوشنبه هفتم اسفندماه با حضور چشمگیر هنرمندان، صاحبنظران، مسئولان فرهنگستان هنر و عموم علاقه مندان در نگارخانه خیال شرقی این مجموعه گشایش یافت. پیش از افتتاح این نمایشگاه، نشست تخصصی ویژه‌ای در دو بخش شامل چند سخنرانی پژوهشی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد. در بخش نخست این همایش سید مجتبی حسینی رئیس کتابخانه موزه ملی ملک به بیان مباحثی در احوال و آداب و سلوک هنرمندان خوشنویس و تقرب آن به ساحت و حکمت باطنی پرداخت. در ادامه رضا عموزاد «پژوهشگر خوشنویسی و مدرس دانشگاه هنر» سخنرانی خود را با عنوان تحلیل زیبا شنا سی نامهای پیامبر و تغییرات اعمال شده بر آن از هنر دوره تیموری تا قاجار در تاریخ خوشنویسی ایران ارائه داد.
در بخش دوم این نشست در ابتدا مسعود ناصری ریاست موسسه فرهنگی هنری صبا در سخنا نی خاطر نشان کرد: فرهنگستان هنر وموسسه صبا هر ساله کوشید تا بخشی از نبض خوشنویسی معاصر را به نمایش بگذارد. وی آنگاه به بخشی از فعالیت‌های انجام شده طی دوسال اخیر در حوزه خوشنویسی ایران از جمله نمایشگاههای «مرکب استادان» نمایشگاه قطعه نویسی و کتابت قرآن کریم «و نمایشگاههای انفرادی استادان صاحب نام و پیشکسوت ایران» عباس اخوین «و» زنده یاد واشقانی «اشاره کرد و از تداوم این رویکرد خبر داد، او گفت باشد که استادان قدر استادان بدانند، شاگردان قدر استادان بدانند وهمه ما قدر معنی را در آثار هنریمان.
آنگاه رضا صفری از دست اندرکاران نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در برپایی نمایشگاه به هماهنگی با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها مشارکت مجموعه داران داخل کشور و ارائه ۳۲ قطعه نفیس خط از آثار قدما و نیز حضور هنرمندان خوشنویس از تاجیکستان و ازبکستان همراه با هنرمندان ایرانی، حضور استادان پیشکسوت کشورمان در کنار چند نسل از خوشنویسان را از ویژگی‌های این برنامه عنوان کرد. پس از شعرخوانی اسماعیل امینی شاعر و پژوهشگربرجسته که در تکریم مقام والای خاتم پیامبران، پایان بخش این نشست سخنان دکتر محمد رجبی ریاست کتابخانه مجلس شورای اسلامی بود که به تأثیر روح معنویت و احوال درونی هنرمند در هنر خوشنویسی پرداخت و گفت: نام پیامبر در تاریخ خوشنویسی، همواره ملازم نام خدا و در امتداد کلام وحی تقدس و جلوه و جمال متعالی خود را داشته است.
علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۸ اسفند همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۸، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز