خبرگزاری کار ایران

"بهار رویا‌ها" با سنتور محسن غلامی و تمبک احمد مستنبط منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۸

آلبوم موسیقی «بهار رویا‌ها» با نوازندگی سنتور «محسن غلامی» و همراهی تمبک «احمد مستنبط» توسط شرکت «راوی آذر کیمیا» منتشر شد.

ایلنا: «بهار رویا‌ها» شامل دو بخش است که قسمت اول در دستگاه‌های «شور» و «نوا» با اجرای تمبک «احمد مستنبط» و سنتور «محسن غلامی» اجرا شده و شامل قطعات: صحرا، دو قطعه سولوی آوازی، چهارمضراب نیزار و غریب و مه است.
به گزارش ایلنا، بخش دوم این اثرنیزدردستگاه «نوا» و آواز «دشتی» با نوازندگی سنتور آرمین خامه‌ور، پادینا بصیرت و سامان زارع به همراه محسن غلامی و تمبک احمد مستنبط اجرا شده و دربردارنده قطعاتی چون: ترانه غم انگیز، دو نوازی دو سنتور با تمبک، اجرای سنتور لاکوک خط دوم، سکوت دشت، سمرو رنگین کمان است.
قابل توجه است، محسن غلامی از شاگردان نزدیک زنده یاد «پرویزمشکاتیان» بوده و آهنگسازی را نزد زنده یاد «علی تجویدی» و «میلاد کیایی» فرا گرفته است. وی هم اکنون دانشجوی موسیقی است و تاکنون آثارمتعددی در زمینه سنتور نوازی ونت نویسی قطعاتی برای این سازاز جمله آلبوم «واژه تنهایی»، «سایه خیال» و «هفت شهر عشق» را از سوی موسسه فرهنگی هنری «راوی آذر کیمیا» منتشرکرده است.
رضا مهدوی، موسیقیدان، نوازنده سنتور و حامی این اثر، پیش از این دریاد داشتی سنتور نوازی محسن غلامی را برآمده ازحرکت نوازندگان برجسته دهه‌های گذشته، که درعین احاطه برسنت موسیقایی خود، کوک، صدا، نواخت مضراب و جمله‌پردازی را متمایز ازروش سنتی به کار گرفته‌اند و بدین شیوه حال و هوایی فردی به این ساز افزوده‌اند، دانسته و اضا فه کرده است: آنچه که در نوازندگی سنتور محسن غلامی مورد توجه است، شفافیت صدای ساز، توالی سکانس‌های ضربی و غیرضربی، بهره‌گیری دلنشین از خرده سکوت‌های بین جمله‌ها، حس زیبای ضربی و دوری گرفتن آگاهانه از تقلید سطحی جمله‌های ردیف و یا ساخته‌های مشهور است.
این آلبوم توسط شرکت پخش آوای باربددربازارموسیقی پخش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز