خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های اولین دیدار وزیر ارشاد با اهالی فرهنگ و هنر؛

از ترک سالن توسط سینماگران تا نبود صندلی برای شمقدری

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۵

جهانگیری بارها به جای آنکه بگوید دولت روحانی گفت دولت خاتمی/از هیچ سینماگری برای سخنرانی بر روی سن دعوت نشد/دعایی به نمایندگی از اهالی رسانه با بغض سخنرانی می کرد/شمقدری در ابتدای مراسم سالن را ترک کرد

امروز عصر بنابر اعلام وعده قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست صمیمانه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد اما این اولین دیدار با حواشی نیز همراه بود.


به گزارش خبرنگار ایلنا علی رغم اینکه قرار بود برنامه از ساعت ۱۷: ۳۰ آغاز شود اما از ساعت‌ها قبل تعداد زیادی از هنرمندان در تالار وحدت حضور پیدا کرده بودند و با آغاز برنامه راس ساعت به سالن رفتند.


علاوه بر طبقه همکف تالار وحدت دو طبقه بالایی این تالار نیز از هنرمندان تکمیل شده بود و بسیاری به صورت ایستاده سخرانی‌ها را گوش می‌کردند.


علاوه بر هنرمندان سینما، تئا‌تر، اهالی رسانه و روزنامه نگاران گروهی از ناشران و کتاب فروشان تهران نیز در سالن حضور داشتند.


جواد شمقدری که از ابتدای مراسم به صورت ایستاده برنامه را دنبال می‌کرد لحظاتی بعد از آغاز برنامه و بعد از پایان بخش سرود ملی و قرائت قرآن سالن را ترک کرد.


وی در گفتگو با یکی از خبرنگاران برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرده بود که به احترام قرائت قرآن تا این لحظه ایستاده‌ام اما به دلیل اینکه جایی برای نشستن نیست سالن را ترک کرده‌ام.


در بین سخنرانان ابتدا استاد امیرخانی به نمایندگی از هنرهای تجسمی و شورای عالی هنرمندان و ایرج راد به نمایندگی از اهالی تئا‌تر، نوربخش به نمایندگی از اهالی موسیقی، قدیانی به نمایندگی از ناشران، دعایی به نمایندگی از روزنامه نگاران سخنرانی کردند. در این میان امیرخانی به صورت کلی سخنرانی کرد و به بحث هنرهای تجسمی هیچ اشاره‌ای نکرد اما ایرج راد و دعایی به خوبی از تئا‌تر و همچنین رسانه و روزنامه نگاری دفاع کردند به گونه‌ای که بار‌ها در میان سخنان دعایی که با بغض بیان می‌شد حاضران به تشویق وی پرداختند. قدیانی نیز درباره مشکلات نشر در کشور صحبت کرد.


علی جنتی در هنگام ورود به تالار وحدت و قبل از ورود به سالن اصلی در پاویون با فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، امیر اثبانی و چند نفر دیگر از اعضای هیات مدیره خانه سینما به گرمی احوال پرسی کرد.


هرچند قرار بود در این مراسم نمایندگانی از تمامی صنوف هنری سخنرانی کنند اما هیچ سینماگری به سخنرانی نپرداخت واز هیچ سینماگری برای سخنرانی بر روی سن دعوت نشد درحالیکه هنرمندان سینما حضور چشمگیری در سالن داشتند به همین دلیل گروهی از سینماگران در میانه برنامه سالن را ترک کردند.


علی رغم آنکه اعلام شده بود شاید علی جنتی در این برنامه معاونین خود را معرفی کند اما تا پایان مراسم این کار صورت نگرفت.


یکی از نکات جالب این برنامه سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی بود.سخنرانی جهانگیری مورد استقبال قرار گرفت جهانگیری بارها به جای آنکه بگوید دولت روحانی گفت دولت خاتمی  در باره این اشتباه گفت که من چهار سال در ولت خاتمی بودم و از طرف دیگر بعد از دولت نیز با وی بودم  همچنینی نام خاتمی با شما هنرمندان عجین شده است به همین دلیل من این اشتباره را کردم.
در ابتدای برنامه بعد از قرائت قرآن سرود ملی توسط ارکستر سمفونی ایران به رهبری نادر مرتضی‌پور اجرا شد و بعد سالار عقیلی به روی صحنه آمد و ترانه زیبای «وطنم» را اجرا کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.


برنامه ساعت ۲۰ به پایان رسید و مسئولان برگزاری تلاش بسیاری داشتند تا این برنامه با نظم خاصی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز