خبرگزاری کار ایران

فرحبخش در بین تجمع‌کنندگان مقابل ارشاد اعلام کرد:

هیات مدیره خانه‌سینما از دولت آینده بوی کباب به مشامش رسیده اما نمی‌دانند که خر داغ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۹

سال ۹۱ سینمای ایران مورد تهاجم شدید حوزه هنری قرار گرفت و حوزه هنری به سینما حمله کرد اما اعضای هیات مدیره خانه سینما نه تنها سکوت نکردند و از سینما حمایت نکردند بلکه از حوزه حمایت کردند. این مدیریت نسبت به سینما خائن است.

ایلنا: محمدحسین فرحبخش(تهیه‌کننده سینما) می‌گوید که باید دوره رانتخواری در سینما توسط هیات مدیره خانه سینما پایان بپذیرد و دوره جدیدی آغاز شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرحبخش در جمع تجمع‌کنندگان در مقابل وزارت ارشاد گفت: ‌ هیات مدیره خانه سینما و مدیریت آن که امروز ادعای دفاع از صنف دارند؛ سال‌ها کارمند دولت بوده‌اند و حتی سال پیش نیز در حوزه لانه کرده‌اند. آن‌ها اگر دلشان برای خانه سینما می‌سوزد باید کنار بروند.
وی با اشاره به اینکه هیات مدیره خانه سینما نمی‌خواهد کنار برود، گفت: آن‌ها فکر می‌کنند در دولت آینده خبر مهمی است. آن‌ها از دولت آینده بوی کباب شنیده‌اند اما نمی‌دانند که خر داغ می‌کنند. آن‌ها با پول پابرهنه‌های زاهدان برای خود کار درست کرده‌اند و پول آن‌ها را خوردند و به قیامت نیز اعتقاد ندارند.
فرحبخش ادامه داد: آن‌ها باید ول کنند و بروند زیرا دیگر دوره رانت‌خواری و اشرافی‌گری به سر آمده است. زمانی که آن‌ها در وزارت ارشاد بودند فقط به دوستانشان بها می‌دادند و اگر کسی دوست آن‌ها نبود او را به اتاق خود نیز راه نمی‌دادند.
وی افزود: امروز دیگر این نگاه باید برچیده شود و نگاه تحقیرآمیز باید جمع شود. ما به وزارت ارشاد اعتراض داریم که چرا خانه‌سینما را تحویل هیات مدیره قانونی و هیات مدیره شماره ۲ نمی‌دهد و چرا به رفتارهایی همچون رفتارهای شعبان بی‌مخ‌ها اهمیت می‌دهد؟
وی ادامه داد: باید هنروران جمع شوند و جلوی بعضی روزنامه‌ها که علیه آن‌ها مطلب می‌نویسند، حضور پیدا کنند.
فرحبخش خطاب به اعضای هیات مدیره خانه سینما و بعضی از اهالی خانه سینما گفت: من در این سینما ۴۰ سال سابقه دارم و بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم. بسیاری از آن‌ها دستشان در دست خارج نشینان است و به هر قیمتی می‌خواهند به خارج بروند.
وی ادامه داد: ‌بسیاری از شما دستیار من بودید و اگر من شما را به سینما نمی‌آوردم الان معلوم نبود کجا بودید.
فرحبخش ادامه داد: ‌این تجمع همچنان ادامه دارد تا ارشاد حق قانونی ما را بپذیرد زیرا ما معتقدیم اصل سینما این بدنه است و اگر بدنه نباشد فیلمسازی تعطیل است.
همچنین حبیب کاووش(سخنگوی شورای صنفی نمایش) طی سخنانی در جمع تجمع‌کنندگان مقابل وزارت ارشاد گفت: ۲۰ سال است که مدیریت سینما در خانه سینما باعث شده که اکثر اهالی سینما گرسنه سر بر بالین بگذارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند و امروز نه بیمه بیکاری دارند و نه امنیت شغلی و در این میان فقط ۲۰-۳۰ نفر سود می‌برند.
وی ادامه داد: سال ۹۱ سینمای ایران مورد تهاجم شدید حوزه هنری قرار گرفت و حوزه هنری به سینما حمله کرد اما اعضای هیات مدیره خانه سینما نه تنها سکوت نکرده‌اند و از سینما حمایت نکردند بلکه از حوزه حمایت کردند. این مدیریت نسبت به سینما خائن است.
کاووش افزود: باید آن‌ها اجازه دهند که خودمان بر خودمان مدیریت کنیم زیرا آن‌ها ۲۰ سال است مدیریت کرده‌اند حالا باید اجازه بدهند دیگران مدیریت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز