خبرگزاری کار ایران

هیات مدیره خانه سینما به بیت رهبری، ریاست جمهوری و قوه قضاییه نامه نوشت

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۴

چه ضرورت و یا چه توجیهی وجود داشته که در نیمه شب و خارج از وقت اداری، عده‌ای به نام حراست ارشاد به درون خانه سینما بریزند و در اقدامی غیرمعقول و غیرقانونی و حتی خلاف عرف رویه‌های انتظامی و قضائی؛ به چنین عملی مبادرت کنند.

ایلنا: به دنبال اتفاقات رخ داده صبح امروز(25 تیرماه) هیات مدیره خانه سینما؛ نامه‌ای سرگشاده برای دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، ریاست محترم قوه قضائیه، ریاست محترم قوه مقننه، وزیر محترم اطلاعات و فرماندهی محترم نیروی انتظامی ارسال کرد.

به گزارش ایلنا متن این نامه بدین شرح است:

شب گذشته مورخ 24 تیرماه حوالی نیمه شب، هیئت مدیره خانه سینما(جامعه اصناف سینمای ایران) مطلع شد افراد نا‌شناسی با شکستن قفل در خانه سینما، در کوچه سمنان وارد خانه سینما شده‌اند.
بلافاصله اعضای هیئت مدیره و وکیل خانه سینما در محل حاضر شدند و مشاهده کردند افرادی درحال خارج کردن اجناس، اموال و مدارکی از خانه سینما هستند. نگرانی هیئت مدیره نسبت به این ورود شبانه از این لحاظ بیشتر گردید که بیم آن می‌رفت اسناد و مدارکی که هیچ ارتباطی به خانه سینما ندارد؛ جهت پرونده‌سازی در این خانه تعبیه شده باشد، چون علیرغم توضیحات وکیل و هیئت مدیره افراد فوق کماکان از ورود هیئت مدیره قانونی به خانه سینما جلوگیری کردند و ما تا این لحظه نمی‌دانیم و مطلع نیستیم در آن چند ساعت در خانه سینما چه گذشته است.
هیئت مدیره و آحاد سینمای ایران، از مسئولان دلسوز جمهوری اسلامی و مقامات ذیربط قضائی امنیتی و انتظامی می‌خواهد شهادت دهند، در کشوری که از صدر تا ذیل آن سخن از رعایت قانون می‌گویند چه ضرورت و یا چه توجیهی وجود داشته که در نیمه شب و خارج از وقت اداری، عده‌ای به نام حراست ارشاد به درون خانه سینما بریزند و در اقدامی غیرمعقول و غیرقانونی و حتی خلاف عرف رویه‌های انتظامی و قضائی به چنین عملی مبادرت کنند.
اهالی سینمای ایران بیم آن دارند در شرایط شاداب کنونی و در آستانه تغییر دولت، کسانی با به تشنج کشیدن فضای اجتماعی، موجب گل آلود کردن آب شده و برای اتاق‌های فکر در داخل و یا خارج از کشور خوراک فراهم کنند.

لذا هشدار می‌دهیم تا دیر نشده و این بحران چند ساله، به وضعیت بدتری نرسیده، حل مشکل را عاقلانه تدبیر کنند و با تمسک به قانون از این همه اجحافی که به اهالی سینما می‌شود؛ جلوگیری فرمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز