خبرگزاری کار ایران

علی اکبری از ضرورت تشكیل جلسه شورای عالی سینما گفت؛

برای بازگشایی خانه‌سینما باید عجله كرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۸

باتوجه به اینکه اساسانامه خانه سینما آماده شده و تغییرات و اصلاحات لازم انجام شده، باید خانه سینما هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

 ایلنا: شورای عالی سینما که به ریاست محمود احمدی‌نژاد(رئیس جمهور) برگزار می‌شود؛ چندی است که هیچ جلسه‌ای نداشته تاحدی که تعدادی از سینماگران درخواست تشکیل هرچه سریع‌تر جلسات این شورا را داده‌اند.
محسن علی اکبری(تهیه‌کننده سینما و عضو شورای عالی سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: از طرف سینماگران عضو شورای عالی سینما، جمال شورجه، احمد نجفی، مسعود ده نمکی، مسعود جعفری جوزانی و من؛ یک درخواست ارسال شده تا جلسه شورای عالی سینما هر چه سریع‌تر برگزار شود.
وی ادامه داد: امروز دو موضوع مهم وجود دارد که حتما باید برای آن‌ها هر چه سریع‌تر جلسه تشکیل شود: اولین مورد بحث بازگشایی خانه سینماست و مورد دوم بحث مالیات سینماگران است.
علی اکبری ادامه داد: معتقدیم باتوجه به اینکه اساسانامه نوشته و آماده شده است.تغییرات و اصلاحات لازم نیز انجام شده است، باید خانه سینما هرچه سریع‌تر بازگشایی شود زیرا به نظر می‌رسد برای بازگشایی خانه سینما فقط موارد اداری باقی مانده است.
عضو شورای عالی سینما درباره بحث مالیات سینماگران گفت: متاسفانه به‌رغم تصویب لایحه جدید اما بحث مالیات سینماگران لاینحل باقی مانده است و همین امر باعث بوجود آمدن بدهی‌های مالیاتی سنگین و همچنین ممنوع‌الخروج شدن تعدادزیادی از اهالی سینما شده است.
وی ادامه داد: باید در جلسه شورای عالی سینما این مسئله مطرح شود و بعضی نکات کوچک این لایحه اصلاح شود زیرا با اصلاح این موارد مسائل مالیاتی سینماگران قابل حل است.
علی اکبری در پاسخ به سوالی درباره ساخت فیلم انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: در تمامی دوره‌ها از طرف بعضی نامزد‌ها پیشنهادهای برای ساخت فیلم می‌شود و از من نیز برای ساخت فیلم دعوت می‌شود در این دوره نیز این دعوت‌ها شده است.
وی ادامه داد: البته صحبت‌های از طرف تعدادی از نامزد‌ها با من شده است اما هنوز هیچ پاسخ مثبتی به هیچکدام از نامزد‌ها داده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز