خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم ملكه در دانشگاه‌ها ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۲۱

فیلم ملكه هر چند امروز مورد توجه قرار گرفته و شما آن را دوست داشتید اما یک نهادی در دانشگاه گفته فیلم ملکه ضدجنگ است و اجازه نمایش در دانشگاه‌ها را ندارد.

ایلنا: نمایش خصوصی و مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی ملکه شب گذشته(14 اردیبهشت) در سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد باشه آهنگر(کارگردان فیلم ملکه) بعداز نمایش خصوصی این فیلم گفت: من امروز بسیار هیجان‌زده هستم زیرا در مقابل هنرمندان و اهل سیاست سخن گفتن سخت است. این فیلم هر چند امروز مورد توجه قرار گرفته و شما آن را دوست داشتید اما یک نهادی در دانشگاه گفته فیلم ملکه ضدجنگ است و اجازه نمایش در دانشگاه‌ها را ندارد.

سیداحمد میرعلایی(مدیرعامل سینمایی فارابی) نیز با اشاره به ویژگی‌های مثبت فیلم ملکه گفت: علی‌رغم ظاهر خوب سینمایی این فیلم حرف اصلی آن در بطن آن است. این فیلم بیننده را درگیر خود می‌کند و کسانی که برای اولین بار آن را می‌بینند علاقه دارند برای بار دیگر نیز آن را تماشا کنند.

میرعلایی افزود: فیلمنامه این فیلم بسیار خوب است به خصوص در بحث دفاع مقدس کار پرزحمت و ارزشمندی است. فیلمنامه ملکه در صحنه شخصیت‌پردازی دارد و نوع دکوپاژ آن به معرفی شخصیت‌ها بسیار کمک می‌کند.

مدیرعامل فارابی با اشاره به فیلمبرداری خوب زرین دست گفت: زرین دست در این فیلم کار بزرگی کرد و زحمات بسیاری کشید. جایی که وی و گروهش برای فیلمبرداری حضور پیدا می‌کردند بیش از 90 متر ارتفاع داشت و فضایی بود که انسان حتی می‌ترسید از آن بالا برود. استحکام فضایی که زرین‌دست در آن قرار می‌گرفت به قدری سست بود که حتی باد آن را نیز تکان می‌داد.

وی ادامه داد: هیچ فیلمبرداری در دنیا پیدا نمی‌کنید که اینگونه عاشقانه بر سر صحنه فیلم کار کند و در دنیا کمتر فیلمی را می‌توان اینگونه پیدا کرد. هرچند در دوره سی‌ام فیلم فجر حق این فیلم داده نشد و بسیار به آن بی‌توجهی شد اما انجمن منتقدان جوایز زیادی به این فیلم داد.

میرعلایی با اشاره به حضور فیلمبرداران خارجی در ایران گفت: متاسفانه ما درحالی که در ایران فیلمبرداران بسیار خوبی داریم اما برای فیلم‌های خود از خارج فیلمبردار می‌آوریم.

مدیرعامل سینمایی فارابی با تشکر از زحمات تهیه‌کننده فقید این فیلم گفت: سینمای ایران با فوت ابوالقاسم حسینی یکی از قهرمانان خود را از دست داد. حسینی زمانی که متوجه شد در جشنواره فیلم فجر به این فیلم جایزه داده نشده است اشک ریخت.

در ادامه مراسم با حضور احمد توکلی(نماینده مجلس)، سیدمهدی ابطحی، علی شاه حاتمی، احمد میرعلایی از عوامل فیلم ملکه تقدیر شد. در این مراسم افرادی همچون رضا میرکریمی، مانی حقیقی، امیر پوریا، امیررضا کوهستانی، میلاد کی مرام، عبدالحسین ورزیده، سعید سعدی، مجتبی راعی، حمیدرضا آذرنگ، علی درستکار، پرویز شیخ طادی، سعید خانی، تهمینه میلانی، همایون ارشادی، مهرداد صدیقیان، خسرو نقیبی،حمید فرخ نژاد، السا فیروزآذر و محمد زرین دست حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز