خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ثقفی:

از حضور روحانیون در سینما استقبال می‌کنم

کد خبر : ۶۶۴۱۳

سینما ابزار و هنری است که اگر در آن حرفت را با خلاقیت و نگاه صحیحی بیان کنی قطعا پیشرفت خواهی کرد.

ایلنا: علی اکبر ثقفی با تاکید بر نیاز سینمای ایران به ایجاد جذابیت‌های تازه ازجمله توجه به فضای روحانیون، معتقد است: بسیار خوب است تا گونه‌ها و نگاه‌های مختلفی در عرصه سینما وجود داشته باشند زیرا جهان، جهان کثرت است.
به گزارش ایلنا به نقل از جشنواره روحانی در قاب سینما وی ادامه داد: ممکن است سینمای شاعرانه داشته باشیم اما لزوما در آن تنها شاعران حضور ندارند بنابراین روحانیون هم می‌توانند وارد سینما شوند زیرا سینما مختص به آدم‌های خاصی نمی‌باشد.
تهیه کننده «همه چیز برای فروش» گفت: سینمای روحانیت بستگی به موضوع و محتوا دارد و طبیعتا مسئولیت آن‌ها در این عرصه سنگین‌تر خواهد بود زیرا می‌گوییم سینمای دینی بنابراین باید توجه کرد که تا چه اندازه مضامین رعایت شده است تا از آن استقبال کنیم.
وی همچنین گفت: من از اینکه گونه‌های مختلفی در سینما شرکت داشته باشند استقبال می‌کنم زیرا در چنین فضایی آزمون و خطا زیاد است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.
ثقفی یادآور شد: در طول این سال‌ها سپاه پاسداران و نیروی انتظامی فیلم‌های زیادی ساختند و تولیدکنندگان‌‌ همان فیلم‌ها بعد‌ها جذب سینمای بدنه شدند از جمله نمونه‌های دیگر سینمای زنان فیلمساز را می‌توان نام برد. آن‌ها با اینکه تعدادشان کم بود اما جذب سینمای حرفه‌ای شدند بنابراین اگر ساخت فیلم‌ها همراه با خلاقیت و نوآوری باشد قطعا تاثیرگذار خواهد بود.
کارگردان فیلم سینمایی «جان سخت» با بیان اینکه در سینما جا برای همه وجود دارد گفت: ممکن است شخصی دکترای فلسفه داشته باشد و وارد سینما شود مهم این است که ببینیم با چه دید وارد سینما می‌شود و تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد و از چه زاویه‌ای به قضایا می‌نگرد.
وی با بیان اینکه سینما عالم چند وجهی است یادآور شد: سینما ابزار و هنری است که اگر در آن حرفت را با خلاقیت و نگاه صحیحی بیان کنی قطعا پیشرفت خواهی کرد.
ثقفی در پاسخ به این پرسش که آیا جشنواره «روحانی در قاب سینما» می‌تواند باعث ارتقاء سینما شود توضیح داد: نمی‌توان پیشداوری کرد باید جشنواره برگزار شود و بعد در مورد آن قضاوت کرد اما اینکه عده‌ای روحنی و یا درباره روحانیت فیلم بسازند برای من کاریزما و جذابیت دارد. این جشنواره می‌تواند فرصتی برای روحانیون باشد تا دیدگاه‌های خود را ابراز کنند. و همچنین مجالی برای نزدیکی نوع نگاه فیلمساز و روحانی است. اما باید برای این جشنواره اهداف و برنامه‌های مخضی تبیین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز