خبرگزاری کار ایران

رضا میر کریمی:

گروهی تفکر جامد خود را به عنوان تفکر آوینی ارائه می کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۷

گروهی تصاویری از تفکر جامد خود را به عنوان تفکر آوینی ارائه می‌کنند در حالی که آوینی دائم تغییر و رشد می‌کرد و آرام آرام حرکت می‌کرد و مانند یک کاشف به جلو رفته است.

ایلنا: رضا می‌رکریمی کارگردان سینمای ایران معتقد است که امروز گروهی تفکرات خود را به نام معرفی شهید آوینی مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میر کریمی کار گردان سینمایی با اشاره به وضعیت سینمای بعد از انقلاب گفت: ما بعد از انقلاب در تعریف سینمای انقلاب دچار تفاوت و تناقض‌هایی شده‌ایم. درحالی که به نظر من باید به جمله حضرت امام درباره هنر توجه کنیم.

وی که در نشست پژوهشی سینمای انقلاب سخن می‌گفت با اشاره به جمله حضرت امام خمینی درباره هنر که می‌فرماید هنر دمیدن روح تعهد در انسان هاست افزود: هنر یک کار تدریجی است با باطن آدم‌ها کار دارد و نتیجه آن تربیت کردن و دادن حس مسئولیت به انسان هاست.

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر گفت: ملتی که انقلاب می‌کند می‌خواهد در مسیر تعالی قرار بگیرد. در انقلاب ما آزادی اجتماعی بسیار مهم است اما اولویت اول نیست بلکه آزادی معنوی در اولویت است.

میرکریمی با اشاره به هنرمندان بعد از انقلاب گفت: یکی از هنرمندان انقلاب شهید اوینی است که این روز‌ها عده‌ای تصویر غلطی از او ارائه می‌دهند گروهی تصاویری از تفکر جامد خود را به عنوان تفکر آوینی ارائه می‌کنند در حالی که آوینی دائم تغییر و رشد می‌کرد و آرام آرام حرکت می‌کرد ومانند یک کاشف به جلو رفته است.

وی ادامه داد: آوینی هرگز نظریه‌پرداز نبود بلکه در‌ها را باز کرد و سوال‌های جدید پرسید.

میرکریمی با اشاره به دلایل موفقیت روایت فتح گفت: دلیل موفقیت روایت فتح این بودکه آوینی در آن شعار نمی‌داد بلکه مجموعه روایت فتح نزدیک کشف حقیقت بود.

رضا میرکریمی بااشاره به اینکه نباید در سینما بر شعار و تهییج مخاطب اصرار بیش از حد کرد گفت: اصرار زیاد بر تهییج مخاطب فیلم ساختن برای تهییج مردم نتیجه معکوس می‌دهد و اینکه ما فیلمی بسازیم که مخاطب ما مثلا بعد از دیدن آن تهییج شود و به جنگ برود درست نیست.

وی ادامه داد: تهییج کردن مانند رجزخوانی است و رجزخوانی باید در جا صورت بگیرد. وقتی رجزخوانی هر روز انجام شود حس دشمن ستیزی از بین می‌رود.

میرکریمی با اشاره به لزوم توجه به ارزش‌های انقلاب گفت: انقلاب فقط مربوط به یک سال نیست بلکه دری است که به سوی یک راهی باز می‌شود و مانند شهادتین است که آغاز آیمان اوردن است.

میرکریمی با اشاره به وضعیت آموزش در سینما و تربیت هنرمند متعهد گفت: امروز در جاهای مختلف می‌بینیم که قصد دارند سینماگر متعهد تربیت کنند به طور مثال گروهی به بعضی از طلبه‌ها سینما آموزش می‌دهند اما حاصل آن این است که نه تنها فرد فیلم ساز نمی‌شود بلکه منتقد هم نمی‌شود و در ‌‌نهایت فقط تبدیل به یک ممیز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز