خبرگزاری کار ایران

شهریار بحرانی:

معیار گیشه دلیل خوب بودن یک فیلم نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۵

بعضی از ملاک ها مانند فروش یک فیلم در گیشه یک معیار دنیایی و شیطانی است و این امر که هر فیلمی که خوب می فروشد فیلم خوبی است دلیل درستی نیست.

شهریار بحرانی معتقد است گه پرفروش  بودن یک فیلم نباید دلیل  اصلی برای خوب بودن یک فیلم باشد.

 به گزارش خبرنگار الینا شهریار بحرانی کارگردان سینمای ایران  درباره وضعیت سینمای انقلاب در نشست پژوهشی در حوزه هنری گفت:متاسفانه ما در سینمای انقلاب فقط رویه و لایه انقلاب را نشان دادیم فقط انقلاب را توصیف کردیم در حالی که سینمای انقلاب باید آثاری داشته باشد که وقتی مخاطب آن را می بیند حاضر شود جانش را برای آن بدهد. این امر حتی باید در فیلم های اخلاقی نیز باشد و سینمای اخلاقی باید به گونه ای باشد که بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و مخاطب دیگر آن عمل غیراخلاقی را انجام ندهد.


وی ادامه داد: آثار سینمایی باید بر اساس تاثیر باشد نه توصیف. یعنی اینکه اگر ما فیلمی درباره کودک می سازیم در این فیلم به گونه ای خدا را معرفی کنیم که کودک عاشقانه خدا را بپرستد. در حالی که متاسفانه در بسیاری از فیلمهای ما اسمی از خدا نیست.


وی با اشاره به لزوم تهذیب در سینما و بین هنرمندان گفت: متاسفانه به خاطر وقوع سریع انقلاب فرصتی برای تهذیب وجود نداشت در حالی که فرد باید ابتدا مهذب شود و بعد به زمان تکنیکی برسد زیرا رسیدن به زمان تکنیکی آسان شده است.
بحرانی با اشاره به بعضی ملاک های دنیوی برای خوب بودن یک فیلم گفت:بعضی از ملاک ها مانند فروش یک فیلم در گیشه یک معیار دنیایی و شیطانی است و این امر که هر فیلمی که خوب می فروشد فیلم خوبی است دلیل درستی نیست.


وی با اشاره به وضعیت هنر بعد از انقلاب افزود:تکنولوژی جدید در هنر تنبلی ذهن ایجاد می کند و تبدیل به آفت هنر بعد از انقلاب شده است. امروز هنر با توجه به سهل الوصول بودن آن از حوزه معرفت دور شده است.


شهریار بحرانی با اشاره به تفاوت های سینمای ایران و غرب گفت: فیلم ساز باید مصلح باشد و ما باید به هیچ عنوان فیلم ساز بی طرف نداریم در این میان ما سینمای غرب را قبول نداریم و روش خود را داریم. ما عهدی بادنیا داریم که باید آن را عملی کنیم.روح ما روح مهدویت و انقلاب و اینده نگری است و در این میان باید ببینم هنرمندان ما چقدر به آینده امیدوار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز