خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش هنری انستیتو ملی بازی‌سازی:

راه اندازی دانشکده گیم از مهمترین دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است

کد خبر : ۵۸۴۳۳

در ایران مراکز آموزشی مناسب برای آموزش گیم بسیار کم است.

 ایلنا:مدیر بخش هنری انستیتو ملی بازی سازی با بیان این که راه اندازی دانشکده گیم از مهمترین دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است، یادآور شد: برای تدوین سرفصل درسی باید با دیگر کشورها به تبادل نظر بپردازیم.

به گزارش ایلنا به نقل از  معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیر حسین عرفانی با بیان اینکه راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی و مرکز رشد برای تربیت نیروهای متخصص در زمینه گیم ضروری است، افزود: در ایران مراکز آموزشی مناسب برای آموزش گیم بسیار کم است.

وی مراکز آموزشی را نرم افزار محور عنوان کرد و توضیح داد: در مراکز آموزشی به جای آموزش مهارت هنری به هنرجویان، نرم افزار هنری آموزش داده می شود و برای همین خروجی این مراکز نیروی انسانی غیر متخصص است که نتوانسته از آموزش های ارایه شده نتیجه مطلوبی را کسب کند.

عرفانی به عملکرد انستیتوملی بازی سازی اشاره کرد و گفت: در این مرکز هیچ آموزش نرم افزار محوری وجود ندارد و هنرجویان می توانند با هر نرم افزاری که مایلند آموزش بینند و در کنار آموزش اصول طراحی بر روی کاغذ و اصول مدل سازی سه بعدی را که لازمه آموزش هنری است به شکل عملی طراحی و آموزش ببینند.

مدیر بخش هنری انستیتو ملی بازی سازی در دسترس بودن نرم افزارهای آموزشی با قیمت کم را از مشکلات آموزشی عنوان کرد و توضیح داد: همین امر سبب شده تا هنرجویان تصور کنند با آموختن چند نرم افزار آموزشی توانسته اند به آموزش کامل دست یابند.

وی راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی را از مهمترین دستاوردهای بنیاد ملی بازی های رایانه ای عنوان کرد و گفت: این مرکز آموزشی در بین خانوادها شناخته شده است و برای دانشجویان فرصت تحصیل در کنار آموزش را فراهم می کند.

عرفانی به تدوین سرفصل های درسی و آموزشی عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: باید با مدارس ودانشگاههای خارجی در زمینه نحوه تدریس و دورس ارایه شده در زمینه گیم ارتباط برقرار کرد و بهترین گزینه ها را برای آموزش نیروهای داخلی به کار گرفت.

وی ادامه داد:حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه های بین المللی فرصت مناسبی ر ا برای آگاهی از دروس مرتبط با گیم در دیگر کشورها فراهم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز