خبرگزاری کار ایران

در بیست و ششمین نشست باشگاه تئاتر تهران؛

نمایش «ارخش» با حضور کارگردان و عواملش نقد می‌شود

کد خبر : ۵۲۷۸۱

نمایش «ارخش» که این‌ روزها ساعت 19 در سالن «چهارسو»(تئاتر شهر) به روی صحنه می‌رود مسعود دلخواه علاوه بر کارگردانی، دراماتورژی و تنظیم متن را بر عهده داشته است.

ایلنا: تئاتر - پرفورمنس ارخش امروز ساعت 17 در خانه فرهنگ شیخ هادی نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای نمایش ارخش، بیست و ششمین نشست باشگاه تئاتر تهران به نقد و بررسی نمایش ارخش به کارگردانی مسعود دلخواه اختصاص یافته است. در این برنامه که راس ساعت 17 روز شنبه 12 اسفندماه سالجاری در خانه فرهنگ شیخ هادی واقع در خیابان ولیعصر, نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید حسین سخنور، خیابان شیخ هادی برگزار می‌شود. علیرضا نراقی به عنوان منتقد، ارخش را نقد و بررسی می‌کند و مسعود دلخواه به همراه میر امیرمیری(آهنگساز)، نوید گودرزی و بیژن زرین (بازیگران) در این نشست پاسخگوی سئوالات خواهند بود. برپایه این گزارش حضور همه علاقه‌مندان در این جلسه آزاد است.
در خلاصه داستان تئاتر پرفورمنس" ا ِرِخش"چنین آمده است: «در زمان منوچهر شاه پس از آن که افراسیاب به ایران حمله می‌کند، فرشته زمین از مرزشکنی و ستم‌های او آزرده خاطر می‌شود و فرشته باران بر مردم خشم می‌گیرد و سال‌های طولانی باران نمی‌بارد. آسمان و زمین قهر می‌کنند و خشکسالی همه جا را فرامی‌گیرد. ایرانیان و تورانیان از خشکسالی به تنگ می‌آیند و به فکر صلح می‌افتند. تورانیان قرار را بر پرتاب یک تیر می‌گذارند تا مرز ایران و توران نمایان شود به امید آنکه پس ازآن باران ببارد. ارخش (آرش کمان دار زبر دست)، این کار بزرگ را برعهده می گیرد تا مرز بین ایران و توران را مشخّص کند و هدف والای خود را که بارش باران برای نجات مردمان ایران و توران است را به انجام برساند و.... »
در نمایش «ارخش» که این روزها ساعت 19 در سالن «چهارسو»(تئاتر شهر) به روی صحنه می‌رود مسعود دلخواه علاوه بر کارگردانی این اثر، دراماتورژی و تنظیم متن آن را نیز برعهده دارد و بیژن زرین، نویدگودرزی، مجتبی مظفری، عیسی نوری، ارشیا زرین، سارا علیا، علی سخنگو، افسون دلخواه، صادق حیدری، مریم قربانیان، راحیل روحانی‌زاده، سارا نجفی، بابک قادری، بارمان اهورا، آرش نوری، محمد مهدی شاهی، سحر ستوده، حسین اقدم نیا، فرزانه زینتی و متین قاسمی در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز