خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران:

تلاش‌ می‌کنیم فعالیت‌های کانون منتقدان متوقف نشود

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۷

امسال کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران مصمم است تا با وجود همه دشواری‌ها این جشن را که برای خانواده تئا‌تر کشور و به ویژه کانون اهمیت زیادی دارد همزمان با هفته تئا‌تر برگزار کند.

ایلنا: مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران با اشاره به دشواری‌های مالی که از چندی قبل بخشی از فعالیت‌های کانون ملی منتقدان را دچار کندی کرده است، گفت: درحال حاضر پاره‌ای از فعالیت‌های مستمر و برنامه‌های معمول کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران به زحمت و تنها با همکاری بعضی از اعضا کانون انجام می‌شود و بخشی از برنامه‌ها هم به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند.
به گزارش ایلنا، نصیری افزود: واقعیت این است که کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران نه تنها هیچ دریافتی از محل بودجه مصوب کانون در سال ۹۰ و ۹۱ را دریافت نکرده بلکه حتی بخشی از مطالبات مربوط به سال ۸۹ را هم طلبکار است. با این وجود اعضای این کانون بدون در اختیار داشتن اعتبار مالی همواره در تلاش بوده‌اند که فعالیت‌های کانون متوقف نشود و تا به امروز هم این جریان را حفظ کرده‌اند.
رئیس کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران همچنین یادآور شد: در همه جای دنیا مرسوم است که جریان‌های مثبت و موثر تئاتری توسط منتقدان کشف و معرفی می‌شوند و کاستی و بیراهه‌های حوزه‌های مختلف تئا‌تر در مشورت و همکاری با منتقدان از میان برداشته می‌شوند. اما متاسفانه در کشور ما جریان نقد جایگاه و اثر گذاری مطلوب را ندارد و تقریبا در حاشیه رویدادهای تئاتری قرار می‌گیرد. باید این نکته را پذیرفت که حذف نقد از تئا‌تر هر جامعه‌ای در کوتاه مدت به مرگ تئا‌تر در آن جامعه منجر خواهد شد. اما منتقدان ما و در راس آن‌ها اعضای کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران علیرغم تمام دشواری‌ها خواستار چنین اتفاقی نیستند و در خانواده تئا‌تر کشور با وجود همه ناملایمات همواره حضوری فعال، مثبت و موثر داشته‌اند.
مهدی نصیری در ادامه به تصمیم جدی هیات مدیره کانون ملی منتقدان تئا‌تر برای برگزاری جشن کانون ملی منتقدان تئا‌تر اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران چند سال است که به دلایلی به تعویق افتاده است. اما امسال کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران مصمم است تا با وجود همه دشواری‌ها این جشن را که برای خانواده تئا‌تر کشور و به ویژه کانون اهمیت زیادی دارد همزمان با هفته تئا‌تر برگزار کند. جشن کانون پس از چند سال اگر سال آینده برگزار نشود، تعطیل خواهد شد و مطمئنا نه ما و نه مدیران تئا‌تر به حذف هیچکدام از برنامه‌ها و فعالیت‌های تعریف شده در تقویم تئا‌تر کشور رضایت نمی‌دهیم.
نصیری چگونگی برگزاری جشن کانون ملی منتقدان گفت: مطمئنا اگر سال آینده جشن کانون را برگزار کنیم شاهد برنامه‌ای متفاوت نسبت به سالهای قبل خواهیم بود. برنامه اصلی جشن کانون معرفی برگزیدهای دوازده بخش هستند که از میان آثار به اجرای عموم در آمده سال ۱۳۹۱ و توسط همه اعضای کانون ملی منتقدان تئا‌تر ایران انتخاب می‌شوند. درحال حاضر مراحل آماده‌سازی لیست اجرا‌ها و رای گیری از اعضا در حال انجام است و کانون ملی منتقدان حتی اگر بتواند مطالبات معوق خود را دریافت کند این جشن را به نحو مطلوب و آبرومند برگزار خواهد کرد و در این مسیر حمایت و همکاری مرکز هنرهای نمایشی تعیین کننده خواهد بود.
نصیری به برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش‌ها توسط کانون ملی منتقدان اشره کرد و گفت: در حال حاضر با وجود همه مشکلات جلسات نقد و بررسی برخی از نمایش‌ها به درخواست گروههای اجرایی در تهران برگزار می‌شود که با ایده آل‌های کانون فاصله بسیاری دارد. اعضای ما آمادگی دارند تا همه نمایش‌های اجرا شده در سالنهای تئا‌تر تهران و حتی شهرهای دیگر را به صورت حضوری نقد کنند.
رئیس کانون ملی منتقدان در پایان ابراز امیدواری کرد که با تامین بودجه معوق سالهای گذشته کانون ملی منتقدان بتواند فعالیت‌های گذشته‌اش را از سر بگیرد و این برنامه متوقف و تعطیل نشوند و اضافه کرد: کانون درحال حاضر در حال برگزاری یک دوره آموزشی مشترک با دانشگاه علمی کاربردی است و سعی دارد تا بخشی از فعالیت‌های به تعویق افتاده‌اش را با برنامه‌های دیگر جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز