خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا نعیمی خبر داد:

متن «همه چیز برای یك اسب» با اقتباس از «ریچارد سوم» نوشته شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۷

نعیمی: نمایش‌نامه «همه چیز برای یك اسب» به‌طور كل به مسئله قدرت می‌پردازد كه به این واسطه می‌تواند از مرزها و زمان‌ها عبور كند و برای بسیاری جذاب باشد.

ایلنا: حمیدرضا نعیمی كه به تازگی با تولید و اجرای نمایش «درخشش در ساعت مقرر» میهمان سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر بود، از نوشتن «همه چیز برای یك اسب» با اقتباس از نمایش‌نامه «ریچارد سوم» اثر ویلیام شكسپیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند درباره اثر نمایشی كه برای تولید و اجرا در سال91 درنظر دارد، گفت: درحال حاضر روی متن «همه چیز برای یك اسب» كار می‌كنم كه اقتباسی است از نمایش‌نامه ریچارد سوم نوشته ویلیام شكسپیر و علاقه دارم این اثر را برای اجرای عمومی در سال91 به مركزهنرهای نمایشی ارائه كنم.

او ادامه داد: نمایش «همه چیز برای یك اسب» برای سالن اصلی مجموعه تئاترشهر درنظر گرفته شده و موضوع این اثر نیز در ادامه نمایش‌هایی كه در گذشته اجرا كردم به موضوعی می‌پردازد كه در میان انسان‌های اقصی‌نقاط جهان مشترك و قابل فهم است و به زمان و مكان مشخصی اشاره ندارد.

نعیمی درباره نكته محوری كه در نمایش‌نامه مطرح می‌شود، اظهار داشت: به طور كل به مسئله قدرت می‌پردازد كه به این واسطه می‌تواند از مرزها و زمان‌ها عبور كند و برای بسیاری جذاب باشد.

كارگردان نمایش درخشش در ساعت مقرر درخصوص عواملی كه با او در این اثر همكاری خواهند داشت، بیان كرد: درحال حاضر تكلیف سالن محل اجرای این نمایش مشخص نیست و تا زمانی‌كه سالن را تعیین نكنم امكان پرداختن به دیگر مسائل عملا وجود ندارد كه یكی از مشكلات تئاتر ما همین است.

این هنرمند كه این روزها در نمایش «رویاهای رام نشده» به نویسندگی و كارگردانی ایوب آقاخانی ایفای نقش می‌كند؛ در ارتباط با نقش خود، گفت: در نمایش رویاهای رام نشده نقش سیامك نیك‌بین را بازی می‌كنم كه به همه چیز در اطراف خود مشكوك است.

وی افزود: سعی كردم در ایفای نقش در خدمت اثر باشم و به آنچه كارگردان درنظر دارد نزدیك شوم و انتظار می‌كشم مدتی از اجرا بگذرد تا ببینم بازخورد و نظر مخاطبان در این رابطه چیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز