خبرگزاری کار ایران

فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر منتشر شد

کد خبر : ۴۳۷۴۱

در آستانه سالگرد فتح غرورآفرین خرمشهر قهرمان، شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر برگزار می‌شود.

ایلنا: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با هدف ایجاد فضایی مناسب جهت خلق تجربههای نوین و کشف افقهای تازه در عرصه تئا‌تر مقاومت و به منظور بزرگداشت یاد و خاطره دلاور مردان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و تبیین عنصر مقاومت در اندیشه اسلامی و ملی و بازنمایی تأثیر آن بر جامعه امروز ایران و ترویج روحیه رشادت و پایداری در برابر ظلم و بی‌عدالتی در جهان معاصر، در آستانه سالگرد فتح غرورآفرین خرمشهر قهرمان، شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر را برگزار می‌كند.

به گزارش ایلنا، متن كامل این فراخوان به این شرح است:

فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر
خوزستان- خرداد ۱۳۹۲

• بخشهای جشنواره
الف- مسابقه صحنه‌ای
در این بخش ستاد برگزاری جشنواره صرفاً پذیرای آثار تولید شده می‌باشد و متقاضیان می‌بایست لوح فشرده آثار خود را جهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
الف- ۱: نمایش‌هایی که برای این دوره از جشنواره تولید شده و تاکنون اجرایی از آن‌ها (عمومی یا جشنواره‌ای) صورت نگرفته است در اولویت انتخاب خواهند بود.
الف- ۲: ستاد برگزاری بر اساس ضوابط جشنواره و مواردی همچون کیفیت آثار، بعد مسافت شهر محل تولید اثر تا شهر میزبان، تعداد اجرا و... تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال به عنوان کمک هزینه به گروه پرداخت خواهد کرد.

ب- مسابقه تئا‌تر خیابانی
متقاضیان حضور در این بخش می‌بایست نسخه تصویری اثر تولید شده خود را جهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
ب- ۱: آثار ارسالی می‌بایست برای این دوره از جشنواره تولید شده باشد و تاکنون هیچ اجرایی از آن (عمومی- جشنواره) نشده باشد.
تذکر: چنانچه تازه نبودن اثر در هر مرحله‌ای برای ستاد برگزاری جشنواره محرز شود این ستاد، اثر مذکور را از ادامه حضور در جشنواره منع خواهد کرد.
ب- ۲: ستاد برگزاری بر اساس ضوابط جشنواره و مواردی همچون کیفیت آثار، بعد مسافت شهر محل تولید اثر تا شهر میزبان، تعداد اجرا و... تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۲۰ ریال به عنوان کمک هزینه به گروه پرداخت خواهد کرد.

ج- آثار خارجی
ستاد برگزاری قصد دارد از میان آثار متناسب با مضمون جشنواره از سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی نمایش-هایی که کیفیت و شرایط لازم را دارا باشند به منظور تبادل فرهنگی و هنری جهت حضور در جشنواره دعوت نماید.

د- بخش می‌ه‌مان
ستاد برگزاری جشنواره در راستای تولید و ارائه الگوهای مناسب نمایش‌های با مضمون دفاع مقدس و مقاومت چند اثر را با مشارکت هنرمندان مطرح این حوزه برای اجرا در جشنواره تولید خواهد کرد.
هـ- مسابقه نمایشنامه‌نویسی
ستاد برگزاری در راستای تولید متون نمایشی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس و به منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور و تشویق و ترغیب هنرمندان جوان سراسر کشور مسابقه نمایشنامه-نویسی این دوره را برگزاری می‌نماید:
هـ- ۱: ستاد برگزاری در صورت تأیید هیأت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی تعدادی از آثار برگزیده این بخش را چاپ خواهد کرد.
هـ- ۲: به آثار برگزیده این مسابقه به تشخیص هیأت داوران تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۲۵ ریال در قالب حق‌التألیف پرداخت خواهد شد.
هـ- ۳: نمایشنامه‌های متناسب با مضامین اعلام شده که برای این جشنواره نگاشته شده باشند در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود.
گاه شمار جشنواره:
- مهلت ارسال آثار برای بخش صحنه‌ای ۱۶/۱/۱۳۹۲
- مهلت ارسال آثار برای بخش خیابانی ۲۰/۱/۱۳۹۲
- اعلام نتایج آثار منتخب برای حضور در جشنواره ۱۰/۲/۱۳۹۲
- مهلت ارسال آثار برای مسابقه نمایشنامه‌نویسی ۵/۲/۱۳۹۲
- برگزاری جشنواره خردادماه ۱۳۹۲

• مدارک لازم هر بخش
الف- مسابقه صحنه‌ای- تئا‌تر خیابانی
- چهار نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اثر در قالب‌های معمول قابل پخش
- یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط word (برای نمایش‌های صحنه‌ای)
- فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره
- خلاصه نمایشنامه در یک صفحه تایپ شده A۴
- یک قطعه عکس ۴ × ۳ کارگردان
- مجوز کتبی نویسنده (صحنه‌ای) و (خیابانی)
- چکیده سوابق هنری کارگردان یا گروه در یک صفحه A۴ تایپ شده
ب- مسابقه نمایشنامه‌نویسی
- فرم پر شده تقاضای حضور در جشنواره
- سه نسخه نمایشنامه تایپ شده به همراه لوح فشرده حاوی فایل word آن
- خلاصه نمایشنامه در یک صفحه تایپ شده A۴
- یک قطعه عکس ۴ × ۳ از نویسنده نمایشنامه
- چکیده سوابق نمایشنامه نویس در یک صفحه A۴ تایپ شده

فرم تقاضای حضور در شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر
۱۳۹۲

عنوان اثر:.................................................. نویسنده:................................................... کارگردان:................................. میزان تحصیلات با ذکر رشته و گرایش:........................................................ کدپستی:........................................... تلفن ثابت:..................................................................... تلفن همراه:................................................................................
نشانی متقاضی:...................................................................................................................................................................
نشانی الکترونیکی:..............................................................................................................................................................
متقاضی شرکت در بخش: مسابقه نمایش صحنه‌ای  مسابقه تئا‌تر خیابانی  مسابقه نمایشنامه نویسی 
اینجانب:................................................ با اطلاع از مفاد فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی تئا‌تر فتح خرمشهر، مدارک در خواستی را ارائه می‌نمایم.

تاریخ و امضاء

نشانی دبیرخانه: خوزستان- اهواز- خیابان فلسطین- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
تلفکس: ۰۶۱۱۳۳۶۴۴۱۶ تلفن: ۵- ۰۶۱۱۳۳۳۳۰۹۴ و ۱-۰۶۱۱۳۳۳۷۲۳۰

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز