خبرگزاری کار ایران

سنگلج میزبان نمایشی از بوشهر می‌شود

کد خبر : ۴۱۴۰۴

نمایش «تعزیه اشباح بر دریای پارس» نوشته حسین زارعی و کارگردانی حیدر مظفری از استان بوشهر، دوشنبه (۹بهمن) همزمان با سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

ایلنا: حیدر مظفری از استان بوشهر، با بیان اینکه در نمایش «تعزیه اشباح بر دریای پارس» شخصیت میرمهنا یکی از سرداران جنوب بررسی می‌شود، گفت: رسالت نمایش آشکار کردن زوایای پنهان مبارزات این شخصیت است که تاثیر شگرفی در صیانت از مرزهای جنوبی در دو قرن پیش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، وی با بیان اینکه می‌رمهنا ۲۷۰ سال پیش زندگی می‌کرد، افزود: او مبارازتی علیه هلند، بریتانیا و برعلیه حکومت خاندان زند داشته است. تاریخ آن دوره را هلندی‌ها و زندیه نوشته‌اند و این شخصیت را به شکل بسیار بدی توصیف کردند.
مظفری توضیح داد: رسالت نمایش «تعزیه اشباح بر دریای پارس» آشکار ساختن حقیقت وجودی مبارزاتی است که می‌رمهنا به نفع صیانت از کیان و مرزهای جنوبی ایران داشته است.
به گفته مظفری، این نمایش جنبه پژوهشی دارد و این پژوهش توسط حسین زارعی، نویسنده طی دو سال شکل گرفته است.
در نمایش «تعزیه اشباح بر دریای پارس» می‌رمهنا بر اثر معامله جزیره خارک با هلندیان با پدر و برادرش درگیر می‌شود. در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که موجب به حکومت رسیدن می‌رمهنا می‌شود. ولی در امتداد مبارزات می‌رمهنا بر اثر اختلافاتی که وجود داشته سرنوشت زندگی این شخص آنگونه که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود.
جهانشیر یاراحمدی، جعفر بهبهانی، جواد متین، جهانگیر اژدری و ماندانا شکری فرد بازیگران نمایشند.
امید سعیدی موسیقی، میثم گزی نور، جواد متین طراح صحنه و طراح لباس حیدر مظفری است.
نمایش «تعزیه اشباح بر دریای پارس» دوشنبه (۹بهمن) در دو سانس ۱۸ و ۲۰: ۳۰ همزمان با سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز