خبرگزاری کار ایران

حمید شاه‌آبادی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیام داد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۱۴

شاه‌آبادی: جشنواره تئاترفجر هر سال، در حقیقت فرصتی است برای شکوفایی و بالنده‌گی و طراوت اندیشه‌های نو و نیز بهاری است همراه با شور، ایمان، امید، آگاهی، احساس و عاطفه و در یک کلام، جشن ثمرات روحبخش شاخسار بلند هنر اسلامی است

ایلنا: حمید شاه‌آبادی به سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیام داد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متن پیام حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری به شرح زیر است:
حسنت به اتّفاق ملاحت، جهان گرفت          آری به اتّفاق، جهان می‌توان گرفت
جشنواره تئاترفجر هر سال، در حقیقت فرصتی است برای شکوفایی و بالنده‌گی و طراوت اندیشه‌های نو و نیز بهاری است همراه با شور، ایمان، امید، آگاهی، احساس و عاطفه و در یک کلام، جشن ثمرات روحبخش شاخسار بلند هنر اسلامی است که توانمندی و ظرافت را با هم و در خدمت معنویّت و اخلاق و فضیلت‌های فردی و اجتماعی و صلح پایدار جهانی قرار می‌دهد.
جشنی که در آن می‌توان به روشنی، امیدوار بود که در لحظات ارجمندش و در خلال هر نشست پژوهشی و تماشای صحنه و بازی و کلام و هرآنچه و هر چه به نام "تئاتر" نقش می‌بندد؛ جوانه‌ای تازه، شکوفا می‌شود.

وی در ادامه پیام خود می‌نویسد: این شکوفایی هم در تکنیک‌های مؤثر و به روز شده‌ی تئاتر ایران و جهان، ریشه دارد و هم در فرهنگ و هنر متنعّم و پویای اسلامی. و اتّفاقاً این همان نکته‌ای است که در عین احترام به لزوم جهانی شدن تئاتر ایران، موجب تمایز و تشخّص خاص تئاتر این مرز و بوم مقدس و پیشینه‌دار گردیده است.
شاه آبادی در ادامه می‌نویسد: این نکته، موجب افتخار به بالندگی نمایش ایرانی و اعتقاد به جشنواره‌ای است که تلاش دارد هدفمندترین رویداد هنری امروز باشد.

او ادامه می‌دهد: البته به این واقعیت ناگزیر هم آگاهیم که با همه‌ی تکاپوهایی که در بخش‌های پژوهش، تأمین امکانات، استفاده از تجربیات مفید گذشته و مدیریّت مؤثرتر این رویداد انجام می‌شود، باز هم این جشنواره به مراتب کمال و جامعیّت مورد انتظار انقلاب اسلامی و بلندای اهداف فرهنگ‌سازی و آیین‌پروری نظام، نرسیده است امّا دستاوردهای چشمگیر حاضر در صحن و ساحت این جشنواره را نیز نمی‌توان از منظر انصاف و تکریم و مباهات، نادیده گرفت. که گفته‌اند:
موجیم و وصل ما، از خود رهیدن است                     ساحل بهانه‌ای است، رفتن، رسیدن است

معاون هنری وزیر ارشاد در پایان، می‌افزاید: اینک ضروری می‌نماید با عنایت به آنچه گفته شد، ضمن آرزوی سلامت، عزّت و قوام هنری تلاشمندان این عرصه در سراسر کشور، همّت تمامی همکاران و همراهان دست‌اندرکار برگزاری سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر را قدر دانسته و برای ایشان، توفیقی وافر و ماندگار را از درگاه ایزد متعال، مسئلت کنم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز