خبرگزاری کار ایران

«اپرای عاشورا» برای دانش‌آموزان مقطع چهارم دبستان اجرا شد:

بهروز غریب‌پور: مخاطب آینده را باید تربیت كرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۵۸

هنگامی كه برای معرفی گروه روی صحنه آمدیم، دانش‌آموزان نشسته تشویق می‌كردند، اما مربیان خودشان از صندلی بلند شدند و آنها نیز اشاره كردند كه باید گروه را ایستاده تشویق كرد پس از این بود كه همه كودكان برای تشویق گروه از صندلی‌های بلند شدند.

ایلنا: نمایش اپرای عاشورا به كارگردانی بهروز غریب‌پور صبح روز گذشته(6 دی ماه) برای دختران خردسال كلاس چهارم دبستان در تالار فردوسی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این اثر نمایشی كه 15آذرماه امسال مجدد روی صحنه رفته است، در این روز میزبان دانش‌آموزان دختر دبستان حضرت خدیجه(ع) بود. بهروز غریب‌پور درباره تجربه اجرای اپرای عاشورا برای دانش‌آموزان، گفت: ما در گذشته چنین تجربه‌ای را با اجرای اپرای رستم و سهراب داشتیم و از مدرسه‌های زیادی برای حضور دانش‌آموزان و تماشای اثر دعوت كردیم.

وی ضمن اشاره به اینكه اپرای عاشورا برای نخستین‌بار این اتفاق را تجربه‌ كرد، ادامه داد: در این تجربه ما میزبان دانش‌آموزان مقطع چهارم دبستان بودیم كه به همت پی‌گیری‌های اولیا و مربیان اپرای عاشورا صبح روز گذشته برای جمعی 220نفره به روی صحنه رفت.

كارگردان نمایش «سار از درخت پرید» همچنین با بیان اینكه گروه اجرای ویژه‌ای برای دانش‌آموزان گذاشت، در ارتباط با اهمیت رویدادهایی از این دست، گفت: چون تجربه مدیریتی و كار با كودكان را از قبل دارم متوجه هستم فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین اتفاق بیفتد. به عنوان نمونه پس از پایان اپرای عاشورا هنگامی كه برای معرفی گروه روی صحنه آمدیم، دانش‌آموزان نشسته تشویق می‌كردند اما مربیان خودشان از صندلی بلند شدند و آنها نیز اشاره كردند كه باید گروه را ایستاده تشویق كرد پس از این بود كه همه كودكان برای تشویق گروه از صندلی‌های بلند شدند.

وی با تاكید بر اینكه چنین رویكردی برای تربیت مخاطب آینده بسیار مفید است، افزود: یا در نمونه‌ای دیگر مربیان مدرسه طی یك همكاری بسیار خوب با ما و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مزاحمت برای گروه، به بچه‌ها گفتند سالن نمایش محلی برای تغذیه روح است و از آن‌ها خواستند تا خوراكی‌های خود را كنار بگذارند.

غریب‌پور به وجود آمدن رویدادهایی از این و حضور دانش‌آوزان برای تماشای آثار نمایشی از وظیفه هم‌زمان مسئولان مدارس و هنرمندان دانست و اظهار كرد: حركت دانش‌آموزان مدرسه از لحظه سوار شدن در اتوبوس تا پایان كار پروسه آموزشی بسیار ارزشمند است كه امیدوار هستم دوباره شاهد چنین اتفاقی باشیم، برای گروه ما كه تجربه بسیار شیرینی بود.

نمایش «اپرای عاشورا» كه چندی پیش در لهستان اجرا و با استقبال مخاطبان روبرو شده بود، اجرای خود در تالار فردوسی را از 15 آذر به مناسبت ایام محرم آغاز كرد. در این نمایش بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز حضور دارد و موسیقی اثر توسط ارکستر ناسیونال اوکراین ضبط شده است.

نمایش «اپرای عروسکی عاشورا» تا امروز در کشورهای مختلفی همچنین ایتالیا، فرانسه، لهستان و... اجرا شده است و این بار نیز برای چندمین سال متوالی به مناسبت ایام محرم همه شب ساعت 19 در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز