خبرگزاری کار ایران

حسین مسافرآستانه:

جامعه تئاتری باید به جشنواره تعهد اخلاقی داشته باشد

کد خبر : ۳۰۸۹۲

به طور طبیعی وقتی دبیر جشنواره هرساله تغییر می‌کند سیاست و فراخوان بر مبنای سلیقه آن دبیر تغییر خواهد کرد.

ایلنا: حسین مسافرآستانه شکوفایی هر چه بیشتر حوزه تئاتر را منوط به توجه هرچه بیشتر جامعه تئاتری به تئاترفجر و تعهد اخلاقی هنرمندان به این جشنواره دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری جشنواره، مسافرآستانه جشنواره تئاتر فجر را بزرگترین رخداد تئاتری کشور دانست و افزود: این رویداد بین‌المللی در بسیاری از محافل تئاتری جهان کاملا شناخته شده است.
وی با بیان این که سه دهه جشنواره تئاتر فجر با فراز و نشیب همراه بوده، اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات، این جشنواره سیر رو به رشدی داشته است؛ چه با حضور گروه‌‌های معتبر تئاتر جهان در ایران و چه به لحاظ انعکاس این رویداد بزرگ در رسانه‌های بین‌المللی، جایگاه ویژه‌ای برای تئاتر فجر در سطح جهانی رقم زده شده است.
کارگردان نمایش «خورشید کاروان» جشنواره تئاتر فجر را بسیار حساس دانست و توضیح داد: این جشنواره به دو جهت بسیار حساس است نخست این که در مقابل دیده‌گان جهانی قرار می‌گیرد و باید کیفیت آثار در دنیا خودنمایی کند. دیگر؛ موضوعاتی است که جشنواره تئاتر فجر متعهد آن است و باید بیشتر مبتنی بر نیازهای فرهنگی جامعه ایرانی باشد. آن چه این جشنواره را از سایر جشنواره‌های دنیا متمایز می‌کند همین نگاه موضوعی و برگرفته از فرهنگ ایران یا جامعه ایرانی است.
مسافرآستانه با بیان این که سیاست‌های متغیر در برگزاری جشنواره تئاتر فجر موجب شده با نوسان بالا و پایینی روبرو باشیم، ادامه داد: سه دوره مسوولیت برگزاری این جشنواره را به عهده داشته‌ام ولی متاسفانه جشنواره تئاتر فجر تاکنون با یک سیاست، آیین‌نامه و تیم برگزاری ثابت کار خود را پیش نبرده است.

وی تصریح كرد: به طور طبیعی وقتی دبیر جشنواره هرساله تغییر می‌کند سیاست و فراخوان بر مبنای سلیقه آن دبیر تغییر خواهد کرد. بحثم این نیست که دییر نباید نکند ولی این تغییر برمبنای سیاست واحد باشد. تئاتر به هیچ وجه نمی‌تواند در یک سیاست ثابت باقی بماند؛ چون امری متغییر است. براساس همین ویژگیِ تغییرناپذیری و بر مبنای یک سیاست واحد با اطلاع کامل از آن چه گذشته برای آن چه باید بگذرد، برنامه ریزی کرد.
کارگردان نمایش«در قاب ماه»، اضافه کرد: به طور طبیعی جشنواره باید یک آیین‌نامه مشخص با سیاست کامل شفاف داشته باشد تا برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی شود و یک دوره مدیریت مشخص چند ساله داشته باشیم.
وی مهمترین نکته‌ای که جشنواره را در رسیدن به هدف خودش موفق می‌کند حمایت و پشتیبانی مسوولان دانست و افزود: جامعه تئاتری باید به تئاترفجر تعهد اخلاقی داشته باشد. این جشنواره باید برای همه مهم باشد. هم هنرمندان که نسبت به تئاتر دلسوزند و عمر خود را برای این هنر گذاشته‌اند و هم مدیران، تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر جشنواره تئاتر فجر باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز