خبرگزاری کار ایران

مذاكرات كارگردان نمایش «ترن» با مسئولان بنیاد روایت فتح قطع شد؛

آیا «ترن» به مقصد می‌رسد؟

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۹۹

حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد اما پیش از این نسبت به رفع مكشلات پیش آمده برای نمایش ترن ابرازی امیدواری كرده و معتقد بود این نمایش به یكی از بهترین آثار سال91 كشور تبدیل خواهد شد.

ایلنا: نمایش ترن نوشته حمیدرضا آذرنگ به كارگردانی نیما دهقان پس از هفته‌ها كشمكش با بنیاد روایت فتح و مركزهنرهای نمایشی‏ و پس از حذف بخشی از نمایشنامه سرانجام عصر روز گذشته(29آذرماه) در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش ترن در شرایطی به روی صحنه رفته است كه طبق اخبار رسیده مذاكرات مشترك میان كارگردان اثر و كارفرما یعنی بنیاد روایت فتح قطع شده است.

این درحالی است كه پیش از این بخشی از نمایشنامه بنا به درخواست بنیاد روایت فتح حذف شد و طی آن شهرام حقیقت دوست و ساناز بیان به‌رغم ماه‌ها تمرین با گروه و رد پیشنهادهای كاری گوناگون از ایفای نقش در نمایش «ترن» محروم شدند.

حفیظ‌الله رفیعی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در آخرین اظهار نظر رسمی(26/9/91) و همچنین گفتگوهای خصوصی با خبرنگاران تلویحا بیان كرد به‌رغم اصلاحات صورت گرفته در متن اثر، نظر بنیاد روایت همچنان تامین نشده. او حمایت مالی از نمایش طبق وعده قبلی را به رعایت صد در صد نكته‌های مورد نظر مشروط كرد.

حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد اما پیش از این در گفتگو با خبرنگار تئاتر ایلنا نسبت به رفع مشكلات پیش آمده برای نمایش ترن ابرازی امیدواری كرده و معتقد بود به اعتقاد او و قادر آشنا مدیر مركزهنرهای نمایشی، این نمایش به یكی از بهترین آثار سال91 كشور تبدیل خواهد شد.

با توجه به قطع گفتگو میان دو طرف باید دید آیا «ترن»ی كه حركت خود را از دیروز با اجرا برای خانواده شهدا آغاز كرد، بدون دریافت حمایت از بنیاد روایت فتح سرانجام به مقصد خواهد رسید یا در میان راه متوقف خواهد شد.

این نمایش داستان بازگشت پیکر چند شهید دفاع مقدس پس از سال‌ها به میهن است كه در متن ابتدایی شامل 10 داستان بود اما اینک پس از حذف یکی از بخش‌های آن و تغییرات در دیگر قسمت‌ها قصه 10شهید را برای مخاطب خود روایت می‌كند.

نمایش «ترن» تمرین‌هایش را از شهریور ماه با حضور گروهی بیش از 30نفر آغاز کرد، یکی از بزرگ‌ترین آثار نمایشی با موضوع خانواده شهدا است که تاکنون در ایران روی صحنه رفته است.

در این نمایش بیش از 20 بازیگر حضور دارند که اسامی بازیگران به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

وحید آقاپور، عباس امیری، رضا بهرامی، حسین پاکدل، حامد پورزارع، جواد پولادی، امیر جعفری، امیر جنانی، سینا رازانی، ریما رامین فر، مجید رحمتی، نیما رئیسی، علی سلیمانی سَرنسَری، مهراوه شریفی نیا، فرزین صابونی، سهیلا صالحی، مهدی صباغی، دایانا فتحی، الهام کردا، روح الله کمانی، علیرضا محمدی، میثم میرزایی، نازگل نادریان، سیروس همتی و سحر دولت‌شاهی.

در این اثر دفاع مقدسی همچنین، منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه، گلناز گلشن به عنوان طراح لباس با نیما دهقان همکاری می‌کنند. ساخت موسیقی این نمایش برعهده فرشاد فزونی است.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید: نورالدین حیدری ماهر، طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی، منشی صحنه: محمد گودرزیانی، مدیر صحنه: احسان خبری و آوا کیایی: عکاس

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز