خبرگزاری کار ایران

شنبه ۱۸ آذر ماه،

نمایش فیلمهای منتخب ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت آغاز می‌شود

کد خبر : ۲۵۹۸۳

عصر امروز(شنبه ۱۸ آذرماه) دو فیلم مستند «آک. آپ. آس» ساخته «محمدعلی هاشم زهی» و «با یاری‌ها» به کارگردانی حجت طاهری، در سالن «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

ایلنا: عصر امروز (شنبه ۱۸ آذرماه) دو فیلم مستند «آک. آپ. آس» ساخته «محمدعلی هاشم زهی» و «با یاری‌ها» به کارگردانی حجت طاهری، در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفته و سپس جلسه نقد و بررسی آن برگزار خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم‌ها در نخستین روز از مجموعه نمایش‌های «شب ستاره‌ها» ویژه مرور آثار مستند برگزیدهٔ ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش عمومی درخواهند آمد که این برنامه به مدت چهار هفته و تا روز ۱۳ دی ماه ماه، در سالن سینماحقیقت این «مرکز» برپا خواهد بود.
بر پایه این گزارش، پس از نمایش فیلم‌های یادشده هم جلسه نقد و بررسی آن، با حضور علی علایی (مجری-کار‌شناس)، محمدعلی هاشم زهی و حجت طاهری (کارگردان‌ها) و شاپور عظیمی (منتقد سینما) برگزار خواهد شد.
مستند «آک. آپ. آس» با پروسه ساخت سفال ۵ هزار ساله کلپورگان در سراوان بلوچستان آغاز می‌شود که کاملاً سنتی و توسط زنان بلوچ ساخته می‌‎شود و مستند «با یاری‌ها» هم نگاهی به زندگی و کوچ طایفه «بایاری‎‌ها» در منطقه کهگیلویه و بویراحمد دارد.
عصر فردا (یکشنبه ۱۹ آذر) نیز فیلم‌های زوران (محمدرضا حاجی غلامی) و ز گفتار دهقان (حمید جعفری) به نمایش عمومی درآمده و با حضور شاهین شجری کهن و امیر پوریا، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
این گزارش می‌افزاید: برنامه زمانی نمایش این فیلم‌ها که همه روزه (بجز روزهای پنجشنبه و جمعه) و به مدت چهار هفته، در سالن سینماحقیقت برپا می‌گردد، از ساعت۱۶: ۳۰ لغایت ۱۸ است و جلسات نقد و بررسی هم طی ساعات ۱۸: ۱۵ تا ۱۹: ۴۵ برگزار می‌گردد.
شرکت در این «برنامه» برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز