خبرگزاری کار ایران

مهرداد اسكویی در کارگاه آموزشی «فیلمسازی خلاق با تلفن همراه» دانشگاه یاسوج:

موبایل گاهی جایگزین دوربین‌های حرفه‌ای سینما می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۰

اسكویی: در سینمای مستند و داستانی گاه دوربین‌های با کیفیت بالا و بسیار کوچک جایگزین چشم انسان می‌شوند.

ایلنا: کاروان آموزشی اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در یاسوج با حضور بیش از 300 تن از فیلمسازان، هنرمندان، دانشجویان و اساتید دانشگاه این شهر در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج به ایستگاه سوم رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از یاسوج، روز دوشنبه(13آذرماه) دانشگاه یاسوج میزبان مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم، حمیدخانی دبیر اجرایی و اعضای ستاد برگزاری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران شد تا در کنار معرفی جشنواره و بخش‌های تخصصی آن، کارگاه آموزشی "عکاسی و فیلم سازی خلاق با تلفن همراه" بوسیله مهرداد اسکویی برگزار شود.

در ابتدای این نشست، محمدصادق قائمی مدیر امورفرهنگی دانشگاه یاسوج به ایرادسخن پرداخته و ضمن اشاره به همکاری این معاونت با جشنواره فیلم وعکس همراه تهران، به معرفی دانشگاه یاسوج و توانایی‌های علمی و هنری آن پرداخت.

در بخش بعد دبیر اجرایی جشنواره توضیحات کوتاهی درباره بخش‌های جشنواره و دلیل تمرکز جشنواره بر بحث آموزش ارائه کرده و افزود: این کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتباط نزدیک با مخاطبان جشنواره و همچنین فرهنگسازی در زمینه استفاده از تلفن همراه به عنوان یک رسانه برنامه‌ریزی شده است.

نماینده شرکت سامسونگ نیز توضیحات فنی و تخصصی درباره عکاسی و فیلم برداری بوسیله گوشی‌های تلفن همراه ارائه کرد که با معرفی قابلیت‌های فنی مدل‌های مختلف گوشی‌های موبایل همراه بود و مورد استقبال عموم شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

بخش دوم و سوم این جلسه به کارگاه آموزشی مهرداد اسکویی اختصاص یافت که با پخش فیلم‌های موبایلی که در خارج از ایران تولید شده‌اند و همچنین تعدادی از فیلم‌های موبایلی که در ایران به نمایش در آمده‌اند همراه بود.

اسکویی در این کارگاه تلفن همراه را از جنبه‌های مختلف فرهنگی، تکنولوژی، کاربردی و... مورد بررسی قرار داده و قابلیت‌های آن را در زمینه فیلمسازی برشمرد.

او در بخشی از صحبت‌هایش به مشکلات فیلمسازی با تلفن همراه اشاره کرد و در این رابطه به لرزش دوربین، کیفیت‌های متفاوت تصویربرداری، کیفیت صدابرداری در انواع مختلف گوشی‌ها و لزوم نزدیک بودن به سوژه در تصویربرداری را مورد دقت قرار داد.

اسکویی با اشاره به ویژگی‌های تصویری که با موبایل گرفته می‌شود، گفت: در سینمای مستند و داستانی گاه دوربین‌های با کیفیت بالا و بسیار کوچک جایگزین چشم انسان می‌شوند. گاه نیز در فضاهایی مورد استفاده قرارمی‌گیرند که دوربین‌های حرفه‌ای امکان ثبت تصویر در آن فضا را ندارند. ازموبایل می‌توان برای کمتر دیده شدن استفاده کرد.

وی در این کارگاه نکات دقیق فیلمسازی را برای هنرمندان جوان یادآور شده و آن را در استفاده از ابزاری مانند موبایل تبیین کرد.

هیات داوران بخش عکس جشنواره همراه تهران، با پیوستن حمید جبلی و شهریار توکلی دو هنرمند شناخته شده کشور به جمع داوران این بخش، تکمیل شده بود.

حمید جبلی، بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و عکاس و شهریار توکلی عکاس، مدرس عکاسی و مدیرمسئول نشریه تخصصی حرفه هنرمند در کنار سیف الله صمدیان، محمود کلاری و مهدی مقیم‌نژاد داوری آثار بخش مسابقه عکس اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را بر عهده دارند.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از اول تا چهارم اسفند 1391 در تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 دی‌ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز