خبرگزاری کار ایران

بررسی آسیب های ناشی از رسانه های نوظهور در «نیمه پنهان»

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۶۲

خانه فرهنگ نور واقع در منطقه 5 تهران، برنامه «نیمه پنهان» را با محور بررسی آسیب های رسانه های نوظهور با هدف آگاه سازی عومی در استفاده ایمن از رسانه ها برگزار کرد.

ایلنا: به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، در این نشست، دکتر محمدی، کارشناس این کارگاه به موضوع «اینترنت و شبکه های اجتماعی» با تاکید بر تاثیرات روان شناختی و اجتماعی شبکه اجتماعی فیس بوک پرداخت.

محمدی با بیان اینکه به طور متوسط هر کاربر حدود 55 دقیقه در روز صرف فعالیت در این شبکه می کند، افزود: جذابیت بسیار بالای شبکه های اجتماعی نتایج بسیاری برداشته است چنانکه کاربران، اغلب به نوعی معتاد این شبکه ها شده و با شکل گیری نوعی هویت مجازی برای ایشان، روابط خانوادگی و اجتماعی خود در دنیای واقعی را فراموش کرده و یا در این شبکه ها پنهان مانده و افراد مرتبط با هم توانایی تشخیص خصوصیات و ویژگی های یکدیگر را ندارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: مشکلات بسیاری می تواند رودرروی جوانان قرار گیرد که با تحریک شدن حس کنجکاوی برای سرک کشیدن به فضای خصوصی دیگران و برانگیخته شدن برخی ویژگی های شخصیتی مانند خودشیفتگی برای ایجاد احساسات کاذب، مطرح شدن در حضور دیگران توسط تائید صحبت ها و فعالیت های شما، مشکلات و اختلالات عدیده روانی و ارتباطی برای کاربران پدید می آید.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، این شبکه ها دستمایه بسیار مناسبی برای شایعه پراکنی و اختلال در مسائل اجتماعی کشورهای مختلف و کسب اطلاعات از علایق و سلایق نسل جوان هر مملکت جهت نفوذ و تهاجم فرهنگی بر ایشان توسط بنگاه های جاسوسی و سیاسی کشور های فزون طلب است.

در ادامه این نشست، دکتر محمدی به توضیح برخی دلایل مطرح برای دست کشیدن از استفاده زیاد از فیس بوک پرداخت که از جمله آن دلایل می توان به یک جانبه بودن خدمات فیس بوک، رفتار غیراخلاقی (سوء پیشینه) مدیر اصلی این شبکه، استفاده از ترفندهای گوناگون جهت دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران جهت اهداف تبلیغاتی و تجاری، عدم کفایت لازم این شبکه در جلوگیری از سرقت اطلاعات و عدم امکان حذف واقعی اشتراک از این شبکه اشاره کرد.

در انتها نیز پرسش هایی از سوی مخاطبان نشست مطرح شد که توسط سخنران پاسخ داده شد.

یادآور می شود؛ نشست بعدی برنامه «نیمه پنهان» با همین موضوع، در خانه فرهنگ نور روز یکشنبه 27 مردادماه برگزار خواهد شد که علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه می توانند به این مرکز واقع در بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع ستاری، جنب شهر کتاب نور مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44088707 تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز