خبرگزاری کار ایران

محمدزاده در گفتگو با ایلنا:

تسریع صدور مجوز ربطی به انتخابات ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۷

محمدزاده: تعدد خبرگزاری‌ها که فی النفسه بد نیست، این خبرگزاری‌های جدید پیش از این هم وجود داشتند و فقط ساماندهی شده‌اند و ما مجوز جدیدی نداده‌ایم، سایت‌های خبری به خبرگزاری و پایگاه‌های خبررسانی دارای مجوز تبدیل شده‌اند. ما از 2 سال پیش صدور مجوز را تسریع کرده‌ایم و این مساله ربطی به انتخابات ندارد.

ایلنا: محمدجعفر محمدزاده؛ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بازدید از غرفه‌ی خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات، به سوالات خبرنگار ایلنا پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدزاده در مورد فضای حاکم به رسانه‌ها و احتمال باز‌تر شدن فضای فعالیت آن‌ها با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخش عمده‌ای از فضای انتخابات در دست رسانه‌هاست، اما این بخش باید در زمان لازم خود شروع به کار کند واگر زود‌تر از وقت شروع به فعالیت کنند، نتیجه‌ی عکس می‌دهد.

او ادامه داد: گرم کردن فضای انتخابات باید به موقع انجام شود تا ما وقت اضافه نیاوریم که در زمان انتخابات رسانه‌ها برنامه‌ای نداشته باشند و برنامه‌ریزی ما باید در همین راستا باشد. هنوز حداقل 2 ماه به زمان اینکه فضای رسانه‌ها، فضای انتخابات شود مانده است. الان دوره‌ی تبیین انتخابات است، دوره‌ی تبلیغ و ترویج نیست. رسانه‌ها در انتخابات دو وظیفه دارند؛ یکی وظیفه معرفی اصلح به مردم و کمک برای شناختن کاندیدای اصلح و دیگری ایجاد شور و هیجان و نشاط انتخاباتی است. اگر رسانه‌ها این دو وظیفه را در زمان خود انجام دهند، به نظر می‌رسد دین خود را به انتخابات ادا کرده‌اند.

محمدزاده در مورد صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های جدید و تعدد آن‌ها گفت: تعدد که فی النفسه بد نیست، این خبرگزاری‌ها پیش از این هم وجود داشتند و فقط ساماندهی شده‌اند و ما مجوز جدیدی نداده‌ایم، سایت‌های خبری به خبرگزاری و پایگاه‌های خبررسانی دارای مجوز تبدیل شده‌اند. ما از 2 سال پیش صدور مجوز را تسریع کرده‌ایم و این مساله ربطی به انتخابات ندارد.

محمدزاده با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و جدا نبودن فضای رسانه‌ها از این مشکلات گفت: این مشکلات اقتصادی وجود دارد و این‌طور نیست که یک حوزه‌ مشکل داشته باشد و یک حوزه هم بدون مشکل باشد. ما باید تلاش کنیم در این حوزه از تمام امکانات خود استفاده کنیم، مثلآ در بخش کاغذ تلاش برای تسهیل واردات و افزایش تولید داخلی بوده و تعرفه‌ی واردات کاغذ هم صفر شده است. با این اقدامات توانستیم نوسانات و بی‌ثباتی‌ها را در بازار کاغذ کنترل کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که معاونت مطبوعاتی تاکنون از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل چه حمایتی انجام داده است، گفت: در ردیف کمکی به خبرگزاری‌ها چیزی به نام یارانه تعریف نشده است، ولی گاهی که وضعیت اقتصادی مناسب باشد، کمکی به عنوان یارانه به آن‌ها پرداخت می‌شود، اما مثل مطبوعات نیست که سرفصل مشخصی برای یارانه‌ی آن‌ها تعریف شده باشد.

او تاکید کرد: این کمک‌های پرداختی به هیچ خبرگزاری خاصی قطع نشده است و کمک معاونت مطبوعاتی‌‌ همان یک باری بوده که در سال ۹۰ پرداخت شده و انشاالله برای سال ۹۱ هم به زودی پرداخت می‌شود.

محمدزاده در پایان به وام مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ما لیست را به بانک مرکزی داده‌ایم و به زودی این كار انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز