خبرگزاری کار ایران

با همکاری مشترک دلارا نوشین و محمد وفایی؛

نمایش‌نامه «دایکوژن» مراحل نهایی نگارش را طی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۲۶

به گفته نوشین، نمایش‌نامه داستان یک روز از زندگی زنی را روایت می‌کند که دچار فراموشی است و گروه قصد دارد اثر را برای اجرا به دبیرخانه سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه کند.

ایلنا: نمایش‌نامه «دایکوژن» نوشته مشترک دلارا نوشین و محمد وفایی برای اجرای صحنه‌ای در سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر نوشته می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دلارا نوشی ضمن اعلام این خبر گفت: کار نگارش نمایش‌نامه «دایکوژن» از نوروز امسال آغاز شده و پس از دو دور بازنویسی به مراحل نهایی رسیده است و ما قصد داریم متن را برای ارائه به دبیرخانه جشنواره تئا‌تر فجر آماده اجرای صحنه‌ای کنیم.
مترجم نمایشنامه «اوریدیس» اثر سارا روهل در رابطه با داستان اثر جدید خود اظهار کرد: نمایش‌نامه ما داستان یک روز از زندگی زنی را روایت می‌کند که دچار فراموشی است.
وی افزود: داستان شش کارک‌تر دارد و سالن بلک باکس محلی ایده‌آل برای اجرای اثر خواهد بود. همچنین در نظر داریم برای اجرای کار از اعضای گروه اجرایی نمایش «اوریدیس» بهره بگیریم اما ترکیب بازیگران تا این لحظه مشخص نشده و احتمالا بنا به ضرورت متن از هنرمندانی برای بازی دعوت خواهیم کرد.
نوشین درباره شیوه اجرایی مورد نظر خود برای اجرای این اثر نمایشی، گفت: شیوه اجرایی قطعا رئالیستی نخواهد بود و در حال حاضر فضایی اکسپرسیونیستی را برای اجرا در ذهن دارم اما احتمال دارد این نظر در آینده تغییر کند.
این کارکردان خرداد ماه ۹۱ نمایش «اوریدیس» نوشته سارا روهل نمایش‌نامه نویس آمریکایی که اقتباس بسیار متفاوتی از اسطورهٔ «اورفئوس» است را در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر تهران روی صحنه برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز