خبرگزاری کار ایران

معجونی با کانون پرورش فکری به توافق رسید؛

نمایش «مترسگ» عید فطر به صحنه می‌آید

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۰

سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدتی از چرخه اجرای آثار نمایشی دور بودکه با اجرای نمایش «مترسگ» فعالیت جدی خود را آغاز می‌کند.

ایلنا: نمایش «مترسگ» به کارگردانی حسن معجونی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌آید تا این سالن فعالیت جدی خود را از سر بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ معجونی ضمن اعلام این خبر در ارتباط با دلیل تصمیم به اجرای این اثر در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ظاهرا مسئولان وزارت ارشاد گروه ما را برای اجرای نمایش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرده بودند که بر همین اساس قرار شد با اجرای آثار نمایشی سالن کانون مجددا وارد فعالیت‌های نمایشی شود.

وی در رابطه با آمادگی گروه اجرایی این اثر نمایشی افزود: برای اجرا در این سالن مشکلی نداریم و تنها مساله‌ِ موجود، همان نکته قدیمی است که سالن‌های نمایشی زیر نظر ارگان‌های دولتی از نظر چرخه مالی کمی کند عمل می‌کنند. به دلیل اینکه منابع مالی دریافتی گروه از محل فروش گیشه ابتدا باید به حساب دولت واریز شود و پس از طی مراحل طولانی به دست گروه خواهد رسید.

معجونی در انتها در ارتباط با تاریخ آغاز اجرای نمایش «مترسگ» گفت: تمرین‌ گروه به زودی شروع می‌شود و این اثر پس از اتمام ماه رمضان و همزمان با عید فطر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش«متر سگ» برگرفته از مجموعه داستان‌های «هنک، سگ گاوچران» نوشته‌ی جان آر اریکسون با ترجمه‌ی فربد فرزاد است و متن زیر نظر حسن معجونی توسط جابر رمضانی، پوریا کاکاوند، پیام سعیدی این داستان را به نمایش نامه تبدیل کردند که با بازنویسی مهدی کوشکی برای اجرای سال گذشته آماده شد.

معجونی تیرماه سال گذشته نمایش «مترسگ» را در تالار تازه تاسیس حافظ روی صحنه برده بود که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر نمایش مواجه شد.  وی در این نمایش علاوه بر کارگردانی با همکاری ویشکا آسایش طراحی صحنه را انجام داد که طراحی لباس نیز بر عهده‌ی آسایش گذاشته شد.

در نمایش مترسگ بازیگرانی چون امیر رجبی، مازیار سیدی، هوتن شکیبا، میلاد شجره، شکیب شجره، امیر حسین طاهری، حسام محمودی فرید، به ایفای نقش می‌پردازند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز