خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی مطرح كرد:

احتمال ممنوع‌الكاری طراح صحنه «میاندار باران» وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۵

الوند: باتوجه به قوانین موجود و مستندات و مواردی كه توسط مدعیان ذكر شده؛ در صورت احراز سوء استفاده طراح صحنه نمایش «میاندار باران» از طراحی صحنه نمایش «پالتوی پشمی قرمز» احتمال دارد او برای مدتی ممنوع‌الكار شود.

ایلنا: محمدرضا الوند(رئیس اداره نظارت و ارزشیابی مركزهنرهای نمایشی) احتمال ممنوع‌الكار شدن طراح صحنه نمایش میاندار باران را در صورت اثبات مشابه‌سازی از نمایش «پالتوی پشمی قرمز» دور از ذهن ندانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الوند با بیان اینكه قوانین و قراردادهای مركزهنرهای نمایشی به گونه‌ای است كه می‌توان در این زمینه رای صادر كرد، گفت: باتوجه به قوانین موجود و مستندات و مواردی كه توسط مدعیان ذكر شده؛ در صورت احراز سوء استفاده طراح صحنه نمایش «میاندار باران» از طراحی صحنه نمایش «پالتوی پشمی قرمز» احتمال دارد او برای مدتی ممنوع‌الكار شود.

وی ادامه داد: به هرحال فردی از بی‌اطلاعی عده‌ای سوء استفاده كرده و طرح هنرمندی را مشابه‌سازی و در نمایش گروه دیگری به كار برده است كه مصداق بارز رفتار غیرقانونی شمرده شده و طبق نظر شورا با فرد خاطی برخود خواهد شد.

الوند در پاسخ به این سوال كه آیا مركزهنرهای نمایشی به طور كل در برخورد با مواردی از این دست خلاء قانونی دارد یا خیر و اینكه گروه از نظر مالی مورد حمایت مركز قرار گرفته است یا خیر؟ اظهار كرد: مركزهنرهای نمایشی در این رابطه با مشكل قانونی مواجه نیست اما در قرارداد جدید هنرمندان تئاتر قوانین روشن‌تری برای مواجه شدن با مسائلی از این دست تعیین شده است.

این مدیر در انتها گفت: نمایش «میاندار باران» از نظر مالی مورد حمایت مركزهنرهای نمایشی نبوده و منابع مالی خود را از محل دیگری تامین كرده است.

افسانه ماهیان كارگردان و منوچهر شجاع طراح صحنه نمایش «پلتوی پشمی قرمز» هفته گذشته نسبت به آنچه مشابه‌سازی (كپی) طراحی صحنه نمایش «میاندار باران» به كارگردانی محمدرضا مداحیان از اثر خود خواندند؛ اعتراض كردند كه پی‌گیری این دو هنرمند تا به این لحظه ادامه داشته و در همین رابطه مذاكراتی با مدیرعامل خانه تئاتر و مسئولان مركزهنرهای نمایشی داشته‌اند.

در طرف دیگر اما محمدرضا مداحیان اعتقاد دارد مشابه بودن طراحی صحنه بخشی از نمایش را نباید به كلیت اثر تعمیم داد و حتی در صورت اثبات این مسئله این طراح صحنه است كه باید پاسخگو باشد نه كارگردان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز