خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد؛

برگزاری جشن بی‌نیازی معلولان به ویلچر تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۱

در حال رایزنی با یک شرکت تولید کننده در عراق هستیم که محصولات خود را تحت لیسانس کشور‌های پیشرفته تولید می‌کند و این تجهیزات را با قیمت ارزان تری در اختیار ما قرار می‌دهد.

ایلنا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: تجهیزات معلولان گران شده‌اند ولی چون خرید این وسایل به صورت عمده انجام می‌شود قطعا با تخفیف رو به رو می‌شوند لذا قیمت نهایی ویلچر را ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم که این قیمت در برخی استان‌ها بیشتر هم می‌شود.

یحیی سخنگویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تجهیزات توانبخشیی معلولان تصریح کرد: تا پایان سال جشن بی‌نیاز معلولان به ویلچر را برگزار می‌کنیم و معلولان در این زمینه بی‌نیاز می‌شوند.

وی در رابطه با وسایل توانبخشی و مناسب سازی شده نابینایان کشور گفت: تا پایان سال نیاز به عصای سفید را به صفر می‌رسانیم. همچنین بیش از ۴۵۰ میلیون تومان را برای کم بینایان اختصاص داده‌ایم تا از شدت گرفتن بیماری آنان جلوگیری کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن تصدیق نبود عصای سفید استاندارد در کشور خاطر نشان کرد: در هر کشوری شرایط ویژه‌ای وجود دارد ‏، در برخی از کشور‌ها به واردات تجهیزات می‌پردازند و در برخی کشور‌ها نیز همچون ایران از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند و وظیفه اصلی ما حمایت از تولیدات داخلی است و از تجهیزات تولیدی داخلی با کیفیت مناسب استفاده می‌کنیم.

سخنگویی در رابطه با توزیع تجهیزات توانبخشی افزود: ما نیازهای داخلی کشور را بر آورد کرده‌ایم و توزیع ویلچر‌ها بر اساس آمارهای اعلام شده انجام می‌شود و اعتبار لازم جهت خریداری تجهیزات توانبخشی و درمانی به استان واگذار می‌شود.

وی بی‌نیازی جامعه معلولان نسبت به سمعک را گام بعدی این سازمان عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک به سمتی حرکت می‌کنیم که ۱۰ هزار سمعک را بین استان‌ها توزیع کنیم تا جامعه معلولان در این زمینه با مشکل رو به رو نشوند.

سخنگویی در رابطه با چگونگی توزیع سمعک در کشور افزود: در حال رایزنی با یک شرکت تولید کننده در عراق هستیم که محصولات خود را تحت لیسانس کشور‌های پیشرفته تولید می‌کند و این تجهیزات را با قیمت ارزان تری در اختیار ما قرار می‌دهد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیشتی در رابطه با گرانی تجهیزات درمانی و توانبخشی، اظهار کرد: تجهیزات معلولان گران شده‌اند. ولی چون خرید این وسایل به صورت عمده انجام می‌شود قطعا با تخفیف رو به رو می‌شوند لذا قیمت نهایی ویلچر را ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم که ممکن این قیمت در برخی استان‌ها بیشتر نیز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز