خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاكید كرد:

پارازیت‌ها بر سلامت افراد تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۱

در کشور ما آماری دقیقی نسبت به میزان پارازیت‌ها وجود ندارد و تحقیقاتی در این بخش انجام نشده است/ براساس نتایج سایر کشور‌ها پارازیت‌ها خطرناک هستند و درصورتی‌که از استاندارد خارج شوند برای سلامت مضرر هستند.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قطعا پارازیت در کشور ما نیز وجود دارد و بر اساس نتایج سایر کشور‌ها می‌تواند خطرساز باشد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ورود مجلس به تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت افراد، اظهار کرد: سال گذشته مجلس جلسه‌ای با وزات‌خانه‌های بهداشت و درمان و ارتباطات و فن‌آوری اطاعات درباره تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت افراد برگزار کرد.

وی با بیان اینکه تحقیقاتی در دنیا در این زمینه انجام شده است، تاکید کرد: ‌بر اساس این تحقیقات انواع عوارض پارازیت‌ها با توجه به شدتی که دارند، مورد تایید است اما ما گزارشی علمی مستند راجب به پارازیت که منجر به بیماری شود، نداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از انجمن‌های علمی و افراد اظهار نظری مبنی بر مضر بودن تاثیرات پارازیت‌ها اعلام می‌کنند، گفت: سال گذشته مجلس از وزات بهداشت خواست تا تحقیقاتی درباره پارازیت‌ها داشته باشد و هم‌اکنون وقت آن رسیده تا از طریق کمیسیون ‌ بخواهیم تا نتایج این تحقیقات را ارائه دهند.

شهریاری با بیان اینکه در فضای کنونی به صورت ۱۰۰ درصدی نمی‌توان گفت که غذا، سموم و حتی آب سالم هستند، تاکید کرد: در آب آشامیدنی نیز به دنبال رعایت استاندارد‌ها هستیم یعنی انتظار داریم تا کف استاندارد‌ها در آن رعایت شود بنابراین در بحث پارازیت‌ها نیز به دنبال رعایت استاندارد‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا پارازیت در کشور ما نیز وجود دارد و بر اساس نتایج سایر کشور‌ها می‌تواند خطرساز باشد، افزود: ‌خطر ساز بودن پارازیت‌ها به میزان و شدت آن بستگی دارد و در صورتی که از حد استاندارد خارج شود خطرناک و در بیشتر از آن مضر می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پارازیت می‌تواند خطرناک باشد، ادامه داد: ‌در کشور ما آماری دقیقی نسبت به میزان پارازیت‌ها وجود ندارد و از آنجا که کار میدانی و تحقیقاتی در این بخش انجام نشده است از این رو نمی‌توان گفت که پارازیت‌های موجود در کشور خطرناک هستند و بر سلامت افراد تاثیرگذار.

شهریاری در پاسخ به اینکه چرا تاکنون تحقیقات و مطالعات علمی در باره پارازیت‌ها و تاثیرات آن بر سلامت افراد در مجلس یا در وزارت‌خانه‌های مرتبط انجام نشده است، تصریح کرد: باید این کار انجام می‌شد.

به اعتقاد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حوزه امنیت سلامت مساله حاکمیتی است و یقینا افرادی وجود ندارد که سلامت مردم را نادیده بگیرند و آن را به خطر بیندازند.

وی ‌همچنین درباره افزایش برخی از بیمارها در سال گذشته از جمله سقط جنین و ارتباط دادن آن به پارازیت ها، تصریح کرد:  هنوز این مساله تایید نشده است و نمی توان بدون کار تحقیقاتی نظری اعلام کرد و با مطرح کردن آن موجب نگران شدن مردم شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در بخش پارازیت ها ورود کرده است، گفت: اگر مجلس به آمار دقیقی از میزان تاثیرات پارازبت ها بر سلامت افراد کسب کند حتما آن را به اطلاع مردم می رساند چراکه ما مردم را نامحرم نمی‌دانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز