خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهر تهران:

مجلس پی‌گیر نیازهای معلولان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۸

قانون جامع حمایت از معلولان تصویب شده است لذا قوانین ما مشکلی ندارند ولی متاسفانه نگرش درستی به جامعه معلولان نداریم.

ایلنا: نماینده مردم شهر تهران در بزرگداشت روز جهانی عصای سفید گفت: مجلس پیگیر مسائل و نیازهای معلولان است و استخدام ۳ درصدی معلولان را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه آلیا در گردهمایی انجمن باور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی عصای سفید، علل برطرف نشدن نیازهای جامعه معلولان را نگرش غلط خواند و گفت: در این زمینه قانون جامع حمایت از معلولان تصویب شده است لذا قوانین ما مشکلی ندارند ولی متاسفانه نگرش درستی به جامعه معلولان نداریم.

نماینده مردم شهر تهران ادامه داد: هنوز باور نکرده‌ایم که این افراد با وجود معلولیت‌های متفاوت چقدر توانمند هستند و می‌توانند برای جامعه مفید باشند.

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های مجلس جهت رعایت حقوق معلولان تصریح کرد: ما در سوال از وزیر، مسئله استخدام ۳ درصدی معلولان را مطرح کردیم که چرا حق معلولان در زمینه اشتغال باید نادیده گرفته شود.

آلیا ادامه داد: چرا باید برخی از مراکز آموزشی در پاسخ به عدم استخدام معلولان توانمند بگویند که وجود این معلولان آثار نامطلوب در کودکان می‌گذارد، در حالی که معلولان کشور ما به سطح توانمندی قابل قبولی رسیده‌اند.

نماینده مردم شهر تهران در رابطه با تجهیزات توانبخشی معلولان، افزود: در بخش معلولان نابینا مشکلات تا حد زیادی با واردات وسایل توانبخشی حل شده است که این تجهیزات و وسایل توانسته اند درصد زیادی از نیازهای معلولان نابینا را پوشش بدهند.

آلیا ادامه داد: باید یک تغییر بزرگ در نگرشهای خودمان نسبت به معلولان ایجاد کنیم تا در روز جهانی عصای سفید سال آینده دستاوردهای خوبی برای بیان داشته باشیم.

در ادامه این بزرگداشت یحیی سخنگویی در رابطه با خدمات سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: بخشی از نیازهای مطرح شده معلولان نابینا در حال بررسی است و اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در رابطه خدمات سازمان بهزیستی بیان کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی محدود است ولی در بخش تامین تجهیزات توانبخشی تلاش می‌کنیم و قول می‌دهیم که نیاز به عصای سفید را در کشور به صفر برسانیم چراکه آسایش در زندگی معلولان افتخار سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز