خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا:

اتباع غیر مجاز غیر مجرم ایرانی و عراقی آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۳۴

امکانات رفاهی مناسب برای اتباع ایرانی در مرزهای شلمچه و مهران از سوی دولت عراق تاکنون فراهم نشده است/ مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق سلاح، مبارزه با قاچاق مشروبات الکی و مواد ممنوعه و همچنین کنترل عبورهای غیرمجاز را محورهای اصلی تفاهم نامه مرزبانی ایران و عراق است.

ایلنا: فرمانده مرزبانی ناجا از آزادی اتباع ایرانی که بدون مجوز قانونی جهت زیارت مکان‌های مقدس وارد خاک عراق شده بودند خبر داد و گفت: از جمهوری عراق درخواست کرده‌ایم تا اتباعی که بدون ارتکاب جرم و سهوا وارد مرز عراق شده‌اند، آزاد شوند که دولت عراق نیز درخواست را پذیرفته است و منتظر ارسال اسامی از سوی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه مشترک با فرماندهی مرزبانی جمهوی عراق گفت: همکاری مرزبانی دو کشور بسیار خوب و نزدیک است و هر دو کشور جهت ارتقای نظم و امنیت در مرزهای مشترک تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کشور، مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق سلاح، مبارزه با قاچاق مشروبات الکی و مواد ممنوعه و همچنین کنترل عبورهای غیرمجاز را محورهای اصلی تفاهم نامه مرزبانی ایران وعراق عنوان کرد.

ذوالفقاری درباره ارتقای امنیت مرز‌ها تصریح کرد: در بخش مرزهای شمال غربی ایران توافق شده است تا نیروهای بیشتری از جانب دو کشور مستقر شوند.

وی در زمینه امنیت مرزی بخش اروند رود افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا کلانتر ۱۲، بخش کنترل مرزی اروند رود را تحت نظر بگیرد و بر اساس همین تفاهمنامه تا تشکیل این کلانتری گارد ساحلی دو کشور به عنوان معاونت این کلانتری مشکلات مربوط به اروندرود را رفع می‌کند.

ذوالفقاری ضمن اشاره به معرفی امکانات مرزبانی که ساخت تولیدی‌های داخلی است به مرزبانی عراق افزود: این امکانات در صورت درخواست مرزبانی عراق به جمهوری عراق ارائه می‌شود تا ضمن ارتقای سطح همکاری‌ها از تولیدات داخلی حمایت شود.

فرمانده مرزبانی کشور از آمادگی ایران در ارائه تجارب مرزبانی و آموزش‌های ویژه مرزبانی به دولت عراق خبر داد و گفت: نمایندگان عراق می‌توانند از مراکز آموزشی نیروهای مسلح بازدید داشته باشند و در صورت اعلام نیاز در این زمینه همکاری خواهیم داشت.

ذوالفقاری ضمن اشاره به بازسازی علائم مرزی و مشخص شدن خطوط مرزی ایران و عراق تاکید کرد: در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است تا اقدامات عمرانی هر دو کشور به گونه‌ای انجام بگیرد که به خطوط مرزی خسارتی وارد نشود.

ذوالفقاری درباره دستگیری اتباع ایرانی که به اشتباه و یا برخلاف قوانین وارد مرز عراق شده‌اند افزود: از جمهوری عراق درخواست کرده‌ایم تا اتباعی که بدون ارتکاب جرم و سهواً وارد مرز عراق شده‌اند آزاد شوند که دولت عراق نیز درخواست را پذیرفته است و منتظر ارسال اسامی از سوی ایران است.

ذوالفقاری ادامه داد: ‌در طی این تفاهم نامه مقرر شده است تا اتباع دو کشور اگر بدون ارتکاب جرم وارد مرز‌ها شده‌اند آزاد شوند.

سپهبد جاسم العلاوی فرماندار مرزبانی عراق در پاسخ به این سوال که دولت عراق چه تدابیری برای زائرانی که از مرزهای شلمچه و مهران به سمت شهرهای زیارتی سفر می‌کنند در نظر گرفته شده است گفت: تدابیری برای مرزهای این شهر‌ها در نظر گرفته‌ایم و حتما هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امکانات رفاهی مناسب برای اتباع ایرانی در مرزهای شلمچه و مهران از سوی دولت عراق تاکنون فراهم نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز